11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    kerelvent

[Lion] Ronde hoekjes

Toevallig een klein dingetje ontdekt in Lion; de afgeronde hoekjes van de vensters hebben tegen een witte/lichte achtergrond een soort van grijs randje op de plek waar het venster anders vierkante hoeken zou hebben gehad.
    Voorbeeld:

Even proberen en het bleek bij ieder venster zo te zijn.

Zou het gewoon de dropshadow zijn die er heel vreemd uit ziet, of is het een glitch?

Bijdrager
    jimeh

lekker belangrijk

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb het niet. Hoe groot ik de boel ook opblaas.

Bijdrager
    LighScan

Heb je het bij alle programma’s? Of bij slechts enkele?
    Wat is je videokaart?

Ik heb dit probleempje evenmin.

Bijdrager
    oostie

Hier ook nergens last van:)

Bijdrager
    Dustin24

Hier geen last van heur!

Bijdrager
    kerelvent

Ik heb ’n nVidea 9400M.
    De hoek van mijn terminal-venster klopt trouwens wel gewoon, zoals bij oostie hierboven.

@KarelWillem: ik kan het goed zien op normale grootte. Ik heb het gewoon voor de duidelijkheid even opgeblazen.

Ik heb even wat programma’s geopend, maar het is bij alle programma’s, behalve bij terminal. Heel gek. Apps of de Mac opnieuw opstarten lijkt niet te helpen.

Edit: oplossing lijkt gevonden, zie m’n volgende post.

Inactief
    Anoniem

Jobs zou compleet rechte hoeken nooit hebben toegelaten: http://www.folklore.org/StoryView.py?story=Round_Rects_Are_Everywhere.txt

Bijdrager
    kerelvent

@koen

LOL
    En het blijkt te kloppen!
    Na opnieuw opstarten zonder ‘Open vensters opnieuw…’aan te vinken, is het weg. M’n vensters zien er allemaal weer normaal uit, met mooie ronde hoekjes.

Ik gok dat die hoekjes op dezelfde manier transparant zijn als de Lion scrollbalkjes, die volgens mij afhankelijk van de kleur van de site altijd de best zichtbare grijstint hebben.
    En dat het proces dat die grijstint of hier transparantie bepaalt, niet meer helemaal goed werkt om de een of andere reden.
    Ik kan ook compleet fout zitten hier, ik zeg zomaar wat.

Evengoed dank natuurlijk aan alle bezorgde forumleden!:razz:

Als beloning voor iedereen die zich om dit klein leed bekommerde een mooie duim: :thumbsup:

Bijdrager
    KarelWillem
    kerelvent op 21 september 2011

@KarelWillem: ik kan het goed zien op normale grootte. Ik heb het gewoon voor de duidelijkheid even opgeblazen….

Dat snap ik. DFaarom zei ik ook dat ik het zelfs bij opblazen niet zag.

Bijdrager
    kerelvent

@KarelWillem
    Oké, misverstandje dan.

Maar vreemd genoeg kwam de glitch vanochtend weer terug, nadat ik gisteravond had afgesloten met ‘Open vensters opnieuw na opstarten aangevinkt. Dat zal dan wel altijd al zo zijn geweest, zonder dat ik het merkte.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.