5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Jupilerke13

Lion Recovery Disk Assistant werkt niet [OPGELOST]

Hallo,

Ik kwam er dus deze week achter dat Apple een tool genaamd recovery disk assistant heeft gemaakt, zodat je de Recovery HD op een externe drive kunt zetten. Ik dus een 2GB SD kaartje gevonden, deze in een usb adapter gestopt en de assistant gestart. Deze werkte perfect zonder foutmeldingen. Hij zei dat alles gelukt was. Ik dus even proberen of de SD kaart ook echt werkt. Ik heb de computer uitgezet, gezorgd dat de usb adapter in mijn Macbook zat, en toen opgestart met de alt-toets ingedrukt. Dan komt het scherm waar je kunt kiezen vanaf welke disk je wil opstarten. Ik kan dus kiezen uit mijn HD genaamd “Macintosh HD”, of uit de SD kaart. Het probleem is dat de computer aangeeft dat de naam van de SD kaart ook “Macintosh HD” is. Als ik dan kies voor de SD kaart, start de computer vervolgens op vanaf de interne HD, en niet de SD kaart.

Is er misschien iets wat ik fout doe, of werkt het gewoon niet met een SD kaart en moet je een USB-stick/drive gebruiken?

Details MacBook:
    mid-2009 witte MacBook
    2.13 GHz
    2GB DDR2 800 MHz ram
    Mac OS X 10.7.4

Ik kon niks vinden via de zoekfunctie van OMT

Bijdrager
    fred44nl

ik heb het getest met een usb-stick van 1 GB
    en het werkt gewoon.
    overigens krijg ik 3 keuzes:
    Macintosh HD
    Recovery HD
    Recovery HD – USB

Bijdrager
    Haike

Wat gebeurt er als je een naam veranderd?

Bijdrager
    Maurits

Heb jij soms FileVault aan staan? dan is het normaal dat de Recovery HD niet zichtbaar is, maar de naam van de (beveiligde) schijf heeft (vaak Macintosh HD)
    cmd-R zou wel moeten werken (maar zolang de interne schijf werkt zal die gebruikt worden om op te starten.) Zonder Filevault zou het normaal werken als hierboven omschreven door fred44nl.

Bijdrager
    Jupilerke13

Ja dat klopt. Ik heb inderdaad FileVault aan staan. Wat ik wel apart vind is dat toen ik nog 10.7.3 had ik de Recovery HD wel gewoon zag als ik alt ingedrukt had tijdens het opstarten.

Bedankt allemaal! Dit probleem is dus opgelost!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.