11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    alli232343

Lion op 10.5 leopard

hallo OMT’ers,

Ik heb een dringende vraag. Mijn vader heeft een 13” MBP uit 2009 een hij wil graag Lion op leopard. En ik heb een iMac (27” mid 2011) en ik wil graag mijn gekochte lion op zijn MBP zetten. HOE MOET DAT??

-Alwin

Bijdrager
    Ni3l55

Lion kan alleen op Macs met de Mac App Store, dus als je vader graag Lion wil is het beste om voor 30 euro Snow Leopard te kopen en daarmee update naar 10.6.8.
    In de Mac App Store moeten jullie het zelfde Apple-ID hebben en zo kan je vader (zonder dat er geld van je Apple-ID gaat) Lion downloaden.

Bijdrager
    alli232343

en als ik dat .DMG file op een USB’tje zet??

Bijdrager
    Yggdrasil

Nee, versta je geen Nederlands ofzo?:lol:

Als je Lion op die Mac wilt moet je eerst updaten naar Snow Leopard. Bij de voorwaarden staat immers dat minimum Snow Leopard 10.6.8 vereist is.

Bron: http://www.apple.com/osx/specs/

Bijdrager
    AppleStef

Het lukt wel zonder Snow Leopard, maar dan moet je wel een clean install doen, want een upgrade gaat niet recht vanaf Leopard.

Bijdrager
    SunKeeper

Het beste kun je dan een Time Machine-backup maken op een externe schijf.
    Liefst ook daarnaast nog een kloon met Carbon Copy Cloner voor de veiligheid.

Dan daarna even met een Snow Leopard-schijf opstarten (die heb je vast zelf wel), de schijf wissen met Schijfhulpprogramma, en laten installeren, daarna Software update laten draaien totdat alles up-to-date is. Jij kunt op jouw account nog Lion downloaden, je vader lukt dat niet als die Lion nooit gekocht heeft.

Als je op Lion zit start je de Migratieassistent in de map Hulpprogramma’s in Programma’s. Kies daar om gegevens uit een Time Machine backup terug te zetten.

In totaal kost je dit hooguit 5-7 uur, (afhankelijk van de hoeveelheid data) en het is de snelste weg helaas.:smile:

Bijdrager
    alli232343

ik hoef ook niet te upgraden. liefst clean. VERTEL ME HOE HET MOEEETTT

Bijdrager
    SunKeeper

Als je op deze manier reageert mag je het verder uitzoeken.

Veel succes ermee.:sarcastic:

Bijdrager
    Yggdrasil
    alli232343 op 04 augustus 2012

ik hoef ook niet te upgraden. liefst clean. VERTEL ME HOE HET MOEEETTT

Bijdrager
    den elias

Kopieer of maak een recovery stick van uw Lion naar een USB en plak die op “zijn” MBP.

Juist denk ,??

Bijdrager
    Yggdrasil

Plakken? Er blijft dan niets kleven hoor want je moet sowieso óf een clean install doen óf je installeert eerst Snow Leopard.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.