8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Jeffry

Lion niet automatisch slaapstand

Lion gaat bij mij op iMac begin 2008 20″ niet meer automatisch in de slaapstand. Eerst wel (vermoed rond 10.7.0), vervolgens niet meer (10.7.2). Een volledige reinstall loste het probleem op, maar helaas van tijdelijke aard (10.7.2). De update naar 10.7.3 lost het helaas niet op.

Geen enkele vorm van deling staat aan (dus ook niet internetdeling) en de energie instellingen staan op standaard (10 minuten slaap en Schakel sluimerstand voor netwerk uit op uit.)

pmset -g assertions laat dit zien:

<br />
       PreventUserIdleDisplaySleep             0<br />
       PreventUserIdleSystemSleep              0<br />
       EnableIdleSleep                         1<br />
       PreventSystemSleep                      0<br />

Oftewel, er zou volgens pmset geen reden moeten zijn om niet automatisch in de slaapstand te gaan. Toch doet ie ’t niet. Met muis of sneltoetsen (geforceerd) gaat de iMac overigens wel keurig in de slaapstand.

Mensen nog met suggesties… ik heb werkelijk geen idee meer en weer een reinstall heb ik geen zin in. Er draait overigens ook niet heel veel software op mijn iMac. Op de achtergrond alleen iPassword en Dropbox.

Suggesties zijn zeer welkom!

Bijdrager
    paulhek

Volgens mij is dit een bekend Lion probleem. Ik heb hetzelfde, mijn geweldige schema (opstarten, uitgaan, etc.) werkt sinds de komst van de Leeuw niet meer…

Bijdrager
    SunKeeper

Ik heb het al zolang ik Macs heb. (Leopard, Snow Leopard, Lion) Reden totaal onbekend, al uren en uren research gedaan. Niets.

Zelfs een gloednieuwe Mac rechtstreeks uit de Apple Online Store hield de automatische sluimer maar 6 dagen vast. (installatie was helemaal origineel zoals het erop staat bij aankoop) Daarna was het afgelopen met sluimeren en bleef alles altijd aanstaan. Kan misschien best zijn dat het aan mijn acties ligt, maar de Console zegt niets. Moet toch terug te vinden zijn in zo’n geval.

Topic erover: http://www.onemorething.nl/community/topic/2-macs-alles-geprobeerd-automatische-sluimer-werkt-niet

Bijdrager
    tarun

Ik heb voor dit probleem laatst Apple gebeld. Een Genius adviseerde me om de Mac te herstarten in Safe Mode (shift indrukken bij opstarten) en daarna gewoon te herstarten. Vraag me niet waarom, maar dat hielp.

Overigens had mijn MBP de vreemde eigenschap dat hij wel ging slapen als de lader ontkoppeld werd.

Bijdrager
    Jeffry

Bizar toch dat zoiets fundamenteels bij zoveel een probleem vormt.

De safe mode reboot heb ik net gedaan, kijken of dat helpt! In ieder geval een tip die ik nog niet geprobeerd had. Dank!

Bijdrager
    Jeffry

Okay, die safe mode werkt dus wel he! Top thanks voor de tip!

Bijdrager
    Jeffry

Maar nog niet altijd… zucht…

Bijdrager
    Jeffry

Blijft bij een terugkomend probleem. Zijn er mensen met meer tips? Onder Snow Leopard werkte het prima en ik ben er inmiddels ook zo aan gewend dat het geregeld voorkomt dat nu mijn mac uren niets staat te doen… tuurlijk gewenning moet je ook kunnen keren… maar tot die tijd hoor ik nog graag andere oplossingen;)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.