15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Steo

Lion: Mail vergeet wachtwoord

Dit topic is al een keer of wat voorbij gekomen, toch brachten de aangedragen oplossingen geen soelaas. Ik vermoed dan ook dat het nu met Lion te maken heeft.

Mail vergeet de wachtwoorden zo nu en dan. Je moet dan weer het wachtwoord intypen en als ik mazzel heb dan werkt het weer even. Dit is veel gedoe met 6 mailadressen. Het vreemde is dat het wisselt per e-mailadres. Inmiddels contact gehad met de provider, maar ook zij konden geen geschikte oplossing bieden. Ook mail checken iedere minuut zou geen probleem moeten zijn, omdat de server snel genoeg reageert. Het probleem is pas ontstaan vanaf de installatie van Lion. Bij SL had ik er nooit een probleem mee.

Het gaat vaak fout wanneer:
    – er van gebruiker wordt gewisseld
    – wanneer de iMac uit de sluimerstand komt.

Bijdrager
    Maverick9898

Dat probleem heb ik ook met mijn VU mail (soms). Dat is gewoon een bug;).

Bijdrager
    Steo

Maar wel een heel vervelende bug dan…:(

Bijdrager
    WhiteElephant

Een bug die ook Snow Leopard al had, jammergenoeg.

Bijdrager
    Maverick9898

Tsja, dat zijn alle bugs. Dat is het risico als je direct naar een nieuwe versie van OS X gaat. Zitten altijd kleine problemen. Sommige worden nooit opgelost, anderen zijn bij de eerste update weer weg;).

Bijdrager
    Steo

Maar ik begrijp dat er vooralsnog geen oplossing is?

Kan je Mail verwijderen en opnieuw installeren? Niet iedereen heeft er last van toch? Dus dan moet het toch ook te verhelpen zijn?

Het is voor mij een reden om terug te gaan naar SL, want dit schiet echt niet op zo. (Naast de andere bug’s met iPhoto en TimeMachine in combinatie met NAS).

Bijdrager
    Maximm

Dat probleem heb ik al sinds Snow Leopard. Het wordt toch eens tijd dat ze daar iets aan doen…

Bijdrager
    poing

Er zal straks wel een grote update komen voor Lion want er zitten nog genoeg bugs in.

Bijdrager
    SanderTreur

Pff, gaan ze voorlopig niet oplossen, want dit had ik al bij hotmail in Snow Leopard, en op diverse fora heb ik gezien dat het ook al in Leopard zat.

Bijdrager
    nookie

Jep, Leopard heeft er ook last van.

Bijdrager
    Steo

Ik heb er helaas nog steeds last van. Inmiddels al wat updates verder, maar er veranderd niets. Ik heb ook mailcontact gehad met de mail-provider, maar deze komt eigenlijk ook geen klap verder.:(
    Het stomme is dat het zowel op de iMac als op de MacBook het geval is.

Dus als iemand suggesties heeft, graag!!!

Bijdrager
    Sylvester

Het is alweer een tijdje geleden dat dit draadje draaide, maar toch even reageren.

Ik heb geen suggesties, maar heb wel hetzelfde probleem. (On)Regelmatig vraag hij gewoon één of meerdere wachtwoorden van al sommige of alle mail-accounts.
    Het komt meestal voor na sluimer of wisselen van gebruiker.

Zeer vervelend, en tot op heden heb ik geen oplossing gevonden.

Inactief
    Anoniem

Doorgeven aan Apple en dan maar het beste hopen: http://apple.com/feedback

Bijdrager
    iep

Dat helpt waarschijnlijk niks omdat dit standaard gedrag is wanneer er te vaak op mail wordt gecontroleerd. Het ligt wat meer voor de hand dat de serverkant dit veroorzaakt dan Mail zelf. Let wel, het sluit Mail niet uit dus Mail kan evenwel de veroorzaker zijn. Kijk op je apparaten eens na hoe vaak hij op mail controleert en hoe vaak je dat mag doen van de mail provider.

Bijdrager
    Steo

Het probleem dat zomaar is ontstaan is ook zomaar weer weg. Het heeft wel een enorm lange tijd geduurd en had er bijna voor gezorgd dat ik een ander mailprogramma ben gaan gebruiken. Jammer, want Mail is echt een fijn programma.

Gelukkig probleem opgelost, maar waardoor? Geen idee.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.