30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 37)
  • Q:
    Bijdrager
    rapplew

Lion is geinstalleerd app store (opgelost)

Beste Mensen.

Wie kan me helpen.

Ik wilde vanavond Lion kopen/downloaden.
    Echter in de app store krijg ik de melding dat deze al geïnstalleerd is!

Ik heb hiervoor al deels het antwoord.
    Ik heb (sorry niet netjes) op een externe schijf, via een newsgroep gedownloade versie, geïnstalleerd.
    Op deze externe schijf heb ik een clone gemaakt en hierover lion geïnstalleerd.
    dit heb ik gedaan om de programma’s welke ik heb draaien te testen, en of het e.e.a. wel kon op mijn mac mini (mid 2007)
    Dit is me goed bevallen en op basis hiervan wil ik lion kopen.

Maar hoe kan dan dat de app store op de mac mini ziet dat ik al het e.e.a. heb geïnstalleerd en wat is hier aan te doen dat ik toch de officiële
    versie kan gebruiken/kopen

Graag hoor ik van jullie

Bijdrager
    AppleStef

Ga naar Mac App Store > klik op ‘Purshased’ terwijl je Alt indrukt houd > download het opnieuw > installeer Lion > klaar:) .

Bijdrager
    baziel

Eigenlijk heb je de officiële versie, opnieuw downloaden en installeren hoeft dus niet.
    Om op je vraag te beantwoorden, ik heb ergens gelezen dat je ‘alt’ moet indrukken terwijl je op de koop-knop klikt in de App Store.

Bijdrager
    poing

Schijf formatteren snow installeren en dan Lion kopen in de app store succes.

Bijdrager
    poing

he jonges dat alt truukje kende ik niet thanks;)

Bijdrager
    rapplew

misschien heeft het volgende er wat mee te maken.

Ik zie dat er ook een update klaar staat. 10.7.1
    Als ik hier op klik dan krijg ik de melding dat ik me met het volgende adres moet aanmelden [email protected]

Kan het zijn dat de versie welke ik via die newsgroep heb gedownload een gekraakte of iets dergelijks is?

Bijdrager
    rapplew

Trouwens met die alt en Purshased werkt niet. hier staat hij namelijk niet tussen!

Bijdrager
    wjend

Dat kan heel goed zijn. Sterker nog: elke gratis download van Apple-software die normaal geld kost is illegaal en gekraakt. Daarom is hij ook gratis….

Bijdrager
    rapplew

Daar heb je gelijk in.

Ben bang dat er niks anders op zit dan het geheel opnieuw te installeren.
    of zijn er andere mogelijkheden.

Ik vindt het wel erg vreemd. vooral omdat de “gratis” versie op een externe schijf staat, en niet op de mac welke ik wil updaten.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Microsoft controleert al veel langer dan Apple via internet of je een legale kopie hebt. Nu Apple dat ook is gaan doen via de App Store krijg je dit soort ‘vervelende’ dingen…

Bijdrager
    rapplew

er is hiervoor dus geen oplossing behalve alles opnieuw installeren?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    rapplew op 24 augustus 2011

Ik vindt het wel erg vreemd. vooral omdat de “gratis” versie op een externe schijf staat, en niet op de mac welke ik wil updaten.

En wat zegt de store dan als je die externe schijf gewoon loskoppelt? Dan ‘ziet’ de store hem ineens niet meer toch?

Bijdrager
    rapplew

Dat is dus het rare! De schijf is losgekoppeld en toch hou ik die melding

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Had je hem gelijk al losgekoppeld? Want als je dat niet gedaan had en eerst inlogde op de store dan staat het nu dus op de servers van Apple en dan helpt loskoppelen daarna niet meer.

Bijdrager
    rona222
    Bijdrager
    rapplew

Ronna

Weet niet of dat gaat werken!
    Mede door het feit dat er lion geïnstalleerd staat op de mac mini.

Bijdrager
    rapplew

Hendrik!
    Dat is een hele goede!
    Dat weet ik zo niet meer. Misschien dat ik op de externe schijf een keer AppStore heb geopend!
    Wat kan ik nu doen om tOch op de mac mini loon geïnstalleerd te krijgen
    Oja. Mocht ik in de AppStore willen updaten dan krijg ik de melding dat ik eerst met een vreemd mail adres me moet aanmelden. [email protected]

Bijdrager
    TRML

Dat klopt, dat is het AppleID van degene die de illegale Lion ter beschikking heeft gesteld via internet.

Bijdrager
    rapplew

Hoe kom ik hier vanaf?

De externe schijf (daar wara lion opstaat) is afgekoppeld,
    Maar toch krijg ik steeds op mijn mac mini die opmerkingen (geinstalleerd).
    Trouwens bij het overzicht van de geinstalleerde prog, staat hij er niet bij!

Bijdrager
    Hansi2124

Heb je je Mac al herstart terwijl je externe hd losgekoppeld is?

Bijdrager
    rapplew

Yeb al een paar keer!
    Heb zels de AppStore vanuit time machine terug gezet!

Bijdrager
    rapplew

heeft iemand een idee wat er aan te doen valt

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Je zou het kopen van Lion kunnen proberen op een andere Mac van een kennis of zo? En dan natuurlijk met je eigen ID en dan de DMG even branden of op een USB stick zetten…

Bijdrager
    rapplew

Opnieuw snow installeren is geen optie?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Een clean install misschien… Maar als blijkt dat Apple door het voorafgaande denkt dat je Lion al hebt geïnstalleerd helpt het denk ik niet. (net als dat het loskoppelen van de drive geen verandering bracht).

Bijdrager
    rapplew

Zouhet kwaad kunnen dat ik appel hierover bel?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Ik zal je eerlijk zeggen: daar dacht ik ook aan!
    Ze zeggen immers: eerlijk duurt het langst.
    Dus je doet het hele verhaal uit de doeken over je illegale kopie en desnoods dik je het een beetje aan dat je eigenlijk Lion wilt kopen zoals het hoort.

Je kan het altijd proberen, want nu lijkt het alsof je niks te verliezen hebt want het werkt immers toch al niet zoals zou moeten.

Bijdrager
    rapplew

Vandaag even gebeld met apple. Gewoon mijn verhaal gedaan! Werd keurig geholpen. De man die ik aan de lijn had, had er zelfs wel een beetje begrip voor en kon waarderen dat ik belde!
    Oplossing!!!!
    Dvd snow Leopard erin en snow opnieuw installeren. Dan moets het opgelost zijn!
    Zal dat binnen kort maar proberen!
    Kan ik dit ongestraft doen? Denk aan iTunes bieb iphoto bieb inlogname, mail enz enz?

Bijdrager
    rapplew

Vandaag even gebeld met apple. Gewoon mijn verhaal gedaan! Werd keurig geholpen. De man die ik aan de lijn had, had er zelfs wel een beetje begrip voor en kon waarderen dat ik belde!
    Oplossing!!!!
    Dvd snow Leopard erin en snow opnieuw installeren. Dan moets het opgelost zijn!
    Zal dat binnen kort maar proberen!
    Kan ik dit ongestraft doen? Denk aan iTunes bieb iphoto bieb inlogname, mail enz enz?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Hangt er van af of hier een clean install wordt aangeraden. In dat geval moet je eerst alles backuppen voor zover je dat nog niet had gedaan. En dat doe je uiteraard het makkelijkst met Time Machine.
    Maar is een gewone her-installatie ook voldoende dan gaat dat automatisch met behoud van je data.

Tijdens een clean install moet je sowieso je wachtwoord / naam opnieuw invoeren, maar allerlei andere instellingen en data kun je terug halen via de TM backup.
    Programma’s echter die met een installer waren geplaatst moeten gewoon opnieuw worden geïnstalleerd.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 37)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.