6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Ikie

Lion installeren – waar aan denken?

Hoi allemaal.

Ik had tot nu toe het installeren van Lion maar even voor me uitgeschoven wegens de vele negatieve reacties. Heb gezien dat er nu een update is, en las al ergens dat er nu veel verbeterd is. Wil nu toch de sprong maar wagen.

Vraag: waar moet ik aan denken als ik nieuw systeem installeer? Ik heb backups op de Time Capsule staan, is dat voldoende?

En stel dat een paar dingen niet werken die ik van levensbelang vind (zoals de wacom bamboo tablet, draadloze printer; Virtualbox) op welke manier zou ik dan terug kunnen naar Snow Leopard?

Bijdrager
    fatboysmart

Ik zit zelf ook nog op Snow Leopard, dus ik kan je niet helpen met de upgrade naar Lion.
    Wat ik wel kan zeggen is dat de beste manier om terug te kunnen gaan naar SL is om een kloon van je huidige systeem te maken op een externe schijf. Deze schijf moet wel leeg zijn, of in ieder geval een lege partitie hebben groot genoeg om je hele systeemschijf te bevatten.

De kloon maak je bijvoorbeeld met Superduper.

Mocht lion dan niet bevallen, kan start je de computer op van de kloon op de externe schijf, en kloon je SL weer terug naar de interne schijf.

Bijdrager
    poing

je kan ze gewoon beide installeren en dan testen of je programma’s ook in lion werken.

Bijdrager
    SunKeeper

Lees daarvoor^even dit topic door.

Daar heb ik een uitleg gezet hoe dat gaat.:smile:

En loop je programma-map voor de zekerheid even door, en controleer de status van de apps hier.

Alles wat niet werkt (rood kruis) kun je al vóór de upgrade van je Mac af gooien.

Bijdrager
    Ikie

Oh, bedankt voor die lijst met apps enzo. Zie nu dat photoshop CS5 niet gaat werken in versie 10.7.2 !!??

Heb trouwens nog een vraagje…over het cloud-gebeuren. Het leek me nogal handig (bijvoorbeeld om foto’s over te brengen) maar begrijp ik nu goed dat de foto dan niet echt van de iPhone naar de Macbook gaat waar ik hem kan bewerken/opslaan/weggooien, maar dat hij eigenlijk in de cloud blijft …eh… hangen? Dat je hem alleen van allerlei apparaten af kunt benaderen en bekijken?

Bijdrager
    poing

CS5 werkt gewoon in 10.7.2

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.