18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    Ricardo95

Lion installatie probleem

Hallo,

Ik heb een best wel groot probleem.
    De Lion versie op mijn macbook was van een oude eigenaar, wilde schoon installeren doormiddel van CMD+R.
    Dit gedaan, schijf helemaal geformateerd, en toen lion willen installeren, echter krijg ik een melding (als ik me apple id invoer) dat het een apple id moet zijn waar lion mee gekocht is.
    Dus ik ben naar de winkel gegaan en heb een giftcard gehaald.
    Maar hoe kan ik nu (zonder toegang tot mijn mac) lion kopen en installeren?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Het feitelijke kopen / downloaden kan volgens mij in principe op elke Mac zolang je ID maar klopt. M.a.w: ken je iemand met een Mac?

Bijdrager
    Ricardo95

Ja, maar die kan pas halverwege volgende week ofzo, dus dacht misschien weet iemand hier een andere manier!!

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Lion is of komt ook beschikbaar op een USB stick, maar die is ongeveer 2 maal zo duur en ik weet niet of die al in Nederland te krijgen is. Verder is het een kwestie van wachten want meer opties zijn er niet.

Inactief
    Anoniem

Je kan proberen Apple ID aan te maken via iPhone/iPod touch of iPad …
    Mocht je al een Apple ID hebben dan kan je via Apple Store redeemen als je 1 v.d. genoemde apparaten bezit.

Indien je geen Apple ID hebt dan kan je eerst SL 10.6 installeren en dan via iTunes Apple ID aanmaken.
    Of je kan het bij vrienden/kennissen of op je werk proberen.
    En redeemen.

Inactief
    Anoniem

aanvulling: je kan ook een Apple ID op een Windows computer via iTunes aanmaken

Bijdrager
    Ricardo95

Ik heb wel een apple id, maar daarmee geen lion gekocht, dat stond er al op van een oude eigenaar (2dehands macbook) en nu had ik het eraf gegooid en via CMD+R opnieuw geinstalleerd maar dan moet ik apple id opgeven, als ikd an de mijne opgeef dan zecht hij dat ik lion niet gekocht heb…..

Inactief
    Anoniem

Als je een iPhone/iPad/iPod touch tot je beschikking hebt of tijdelijk een Mac of Windows computer kan gebruiken. Dan kan je via iTunes je account redeemen en Lion aanschaffen.

Bijdrager
    Ricardo95

huh, maar ik kan lion toch niet aanschaffen op me iphone?

Inactief
    Anoniem

nee idd …. was iets te voorbarig, je hebt dan idd een Mac nodig met SL erop en de juiste versie

Inactief
    Anoniem

Misschien je het via een APR kan regelen?

Bijdrager
    Ricardo95

Ja, dat zat ik dus ook te denken, ik ga morgen wel even apple nederland bellen, en als dat niet lukt een apple reseller alleen betwijfel het, want heb geen tijd om er langs te gaan, maja ik zie het wel, bedankt hier iig!!

Bijdrager
    chatsmit

Wat is dit voor lijp gedoe? Lion zit toch niet vast aan een Apple ID? Weet je zeker dat je niet gewoon je eigen ID kan opgeven en verder kan met installatie? Of kan iemand bevestigen dat je Lion installatie gekoppeld vast zit aan je ID?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Aan de hand van dit bericht zou ik zeggen dat er wel degelijk een link is tussen je ID en je kopie van Lion.

En in het geval van de TS gaat het ook om 2 ID’s (dat van de TS en dat van de vorige eigenaar).
    De TS wilde dus kennelijk Lion opnieuw installeren, maar dat gaat dus niet met het ID van de TS, dat moet dus met het ID van de vorige eigenaar want dat was de koper en met dat ID kun je eenmaal gekocht Lion meerdere keren downloaden als je wilt. De TS zit nu met een niet werkende Mac (schijf gewist) omdat zijn ID niet overeen komt met de door de vorige eigenaar gekochte kopie van Lion.

Ik vind het zelf ook een heel gedoe als ik het zo lees, want zelf heb ik geen Lion en die gaat er ook niet komen om verschillende redenen.

Bijdrager
    Rickje

In MacOSX 10.6.x kun je (op het moment dat er om je Apple ID wordt gevraagd om te ‘registreren’ ofzo) Command + Q doen om vervolgens dit proces te skippen. Probeer dat eens…?! Kan me herinneren dat het bij mij ook werkte toen ik dat afgelopen week op me werk deed, dus mogelijk werkt het ook bij jou nu! Op ’t werk ging ook om een nieuwe Mac met 10.7.

Bijdrager
    iMad

Stuur je Apple ID even dan bestel ik hem via mijn computer en dan kan je hem wel installeren.
    Ik installeer hem dus niet, want Lion staat er al op bij mij.
    Daarna verander je wachtwoord van je Apple ID en klaar.

Bijdrager
    makoe

Heb je je mac reeds “gemachtigd” in : itunes–tab-store “machtig deze computer”?
    Dan word jou Apple id geaccepteerd. Met een beetje pech is je computer nog gemachtigd met de appleID van de vorige eigenaar en is hij/zij deze vergeten in te trekken. Je kunt de oude eigenaar nog verzoeken dit alsnog te doen. 1x per jaar kun je alle machtigingen van alle computers intrekken door 1 opdracht.
    Anders kun je zijn apple id vragen en dit op jou mac doen dat hij later zijn wachtwoord verandert.
    Is het waarschijnlijk wel opgelost, ook voor als je andere aankopen doet in iTunes of de appstore.

succes in ieder geval!

Bijdrager
    Moriarty

Even ter volledigheid;

Ondertussen is the thumb drive verkrijgbaar op de Nederlandse Apple Store:
    http://store.apple.com/nl/product/MD256?mco=MjQ1MzkyMDY

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.