10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    SpidoNL

[Lion] Inlogscherm verschijnt soms na opstarten

Hi,

Ik heb sinds ongeveer 2/3 maanden een nieuwe Mac. Direct nadat ik hem had gekocht heb ik er Lion opgezet (standaard stond er nog Snow Leopard op). Installatie verliep prima, geen problemen mee gehad.

Maar ik merktte op dat soms als ik m’n Mac aanzette, hij, in plaats van meteen door te gaan naar mijn bureaublad, eerst opstartte in een inlogscherm. Nu heb ik inderdaad een wachtwoord op m’n account staan, maar ik ben het enige account op de Mac, dus wil niet steeds hoeven inloggen.

Wat ook vreemd is, is dat als ik inlog via dat inlogscherm, mijn Mac niet helemaal juist werkt. Hij herkend de Wi-Fi adapter niet en alles werkt heel traag (Dock animaties bijvoorbeeld).
    Ik kies altijd – als ik dit scherm krijg – voor de optie “herstart”, waarna hij meestal wel gewoon doorstart naar het bureaublad. Wat ik dan wel merk, is dat alle programma’s “gereset” worden. Steeds als ik een programma wil openen, krijg ik de waarschuwing “dit programma opent voor de eerste keer, wilt u doorgaan”.

Weet iemand waar dit aan kan liggen? Het is namelijk best vervelend.
    Hieronder een foto van het inlogscherm dat ik te zien krijg (wazige foto, genomen met m’n iPhone :P).

Bijdrager
    Blieper

Beste Spido,

Dat wordt standaard aangezet bij een installatie, maar dat is uit te zetten bij de systeemvoorkeuren:
    Systeemvoorkeuren, Systeem, Gebruikers en groepen, onderin zie je dan de inlogopties staan en die klik je aan, je zult dan je wachtwoord op moeten geven en daarna zet je bij automatisch inloggen je naam erachter. Dat staat nu op ‘uit’

Bijdrager
    SpidoNL

Thanks voor je reactie :). Alleen stond mijn naam al achter “automatisch inloggen”. Dat vond ik ook het vreemde, ik kon nergens terug vinden waarom het was. Vooral ook omdat het niet altijd is als ik m’n computer aanzet, maar ik af en toe spontaan dat scherm krijg.

Bijdrager
    SunKeeper

Zit je Shift-toets soms vast? Dan start je Mac veilig op, en krijg je ook het inlogscherm.

Heb je een draadloos toetsenbord?

Bijdrager
    SpidoNL

Ja ik het het draadloze Bluetooth toetsenbord. Voor zover ik weet zit m’n shift toets niet vast nee :P. Kan het iets te maken hebben met het moment waarop in m’n toetsenbord aanzet? Ik zet hem altijd aan meteen als ik m’n Mac ook aanzet (samen met m’n muis).

Bijdrager
    Stirf

Waarschijnlijk is dat dan de oorzaak. Ik heb dezelfde randapparatuur en ik zet nooit wat aan. OSX herkent je randapparatuur en haalt ze uit de sluimerstand.

Bijdrager
    SunKeeper

Best kans dat dat het dus is inderdaad. Hetzelfde probleem is in het verleden al vaker langsgekomen.

Bijdrager
    SpidoNL

Hmm, maar als ik mijn toetsenbord/muis niet aanzet kan hij ook niet uit sluimerstand… Dus ik begrijp dat ik alles maar gewoon aan moet laten staan, en niet moet uitzetten (en dus nog vaker de batterijen van m’n muis moet vervangen:P )?

Bijdrager
    SunKeeper

Valt best mee hoor. Hoe weet je dat nou als je het nog nooit hebt uitgetest?

Koop er anders oplaadbare batterijen voor (Apple Battery Charger werkt perfect), dan ben je stukker goedkoper uit dan met alkalines.

Of nou ja, die Apple Battery Charger ligt hier bij mij stof te happen. De (bijgeleverde van de Charger) batterijen in Magic Mouse/Trackpad gaan namelijk 2-3 maanden mee. En ik zet ze nooit uit, en ze worden intensief gebruikt.

Bijdrager
    SpidoNL

Oke. Nou ik zal het iig eens proberen een tijdje, kijken of het helpt :).

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.