14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    philipvg

Lion herkent sdkaart niet

Hallo,

Sinds ik Lion geïnstalleerd heb herkent mijn mid 2010 macbook pro geen sd kaartjes meer.

Ik heb met verschillende geheugenkaartjes geprobeerd, maar geen enkel sd kaartje komt in de Finder te staan.

Iemand een idee?

Bijdrager
    KarelWillem

Heb je wel eens gekeken, of ze niet gewoon in de Finder-balk in ‘Apparaten’ staan, i.p.v. bijvoorbeeld op het bureaublad?

Je zult niet de eerste zijn die zich daarin vergist.

Bijdrager
    philipvg

Alvast bedankt voor je reactie, maar het geheugenkaartje wordt echt helemaal niet gedetecteerd.

Zowel Finder als Schijfhulpprogramma vinden hem niet.

Ik heb het kaartje met een windows pc al geformatteerd naar FAT32, maar niets helpt.

Bijdrager
    Maximm

Ik heb hetzelfde probleem sinds Lion 10.7.2, daarvoor werkte het wel. Heb je direct Lion 10.7.2 geïnstalleerd? Want dan ligt het misschien enkel aan die versie…

Bijdrager
    philipvg

Ik weet zeker dat het op OS X Snow Leopard wel werkte, dan ben ik direct bij de release van Lion daar op overgeschakeld, maar heb sindsdien geen geheugenkaartjes meer gebruikt.

Momenteel gebruik ik ook 10.7.2 en het werkt niet. Zeer vervelend eigenlijk.

Bijdrager
    Maximm

Dan is het waarschijnlijk sinds 10.7.2, want bij de vorige versies werkte het wel. Hopelijk komt er snel een nieuwe update die het probleem verhelpt.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

De fout zat er kennelijk al eerder in (minstens 10.7.1 en mogelijk al bij de eerste release) en er zijn er meer die er last van hebben (Het eerste bericht in deze link is van augustus.)

Bijdrager
    Maximm

Vreemd, ik had er bij 10.7.1 geen last van…

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Het komt vrij veel voor dat een bug alleen van zich laat horen op een bepaald model Mac. Het sleutelwoord lijkt hier te zijn: “MacBook(pro)”…

Bijdrager
    ygroen

Elders op dit forum las ik dat je de kaart niet te langzaam erin moet doen, maar snel en diep erin stoppen: hielp meteen voor mij, probleem opgelost.

Bijdrager
    KarelWillem

…snel en diep erin stoppen: hielp meteen voor mij…

Nu moet ik even diep graven in mijn geheugen.

Maar waar heb ik dat eerder gehoord?

Bijdrager
    ygroen

Tja, ik kon het ook niet meer terugvinden op het forum. Ik kwam erop toen ik zocht op “mijn mac herkent mijn sd kaart niet meer” en in het antwoord werd iets gezegd met de strekking, “niet te voorzichtig, maar in een keer in je mac book pro rammen”;-) Deze persoon had feedback gevonden op de apple store hierover en had daaruit begrepen, dat langzaam en voorzichtig invoeren het probleem creeert.

Bijdrager
    KarelWillem

Het grapje kwam niet helemaal over, geloof ik.:lol:

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Hier wel…:lol: (en ik ben haast 59)

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.