12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    milann

Lion foutmelding bij installatie

Hi,

Wilde gisteren mijn Macbook Pro opnieuw installeren, alleen lukt het niet. Normaal gesproken is het geen probleem, heb het al minimaal 10x eerder uitgevoerd met succes alleen bij mijn eigen laptop lukt het niet……..

Heb een image op een dvd gebrand (deze dvd is vaker gebruikt voor andere Macs), opgestart met de C toets.

Nu krijg ik de volgende melding;

“Er heeft zich een probleem voorgedaan bij de installatie van ‘Mac OS X’
    Probeer de installatie opnieuw uit te voeren.

Hier kan ik niets mee, iemand meer info?

Hoor ’t graag! Moet projecten opleveren z.s.m. en heb hem hard nodig.

Thanks in advance!

Gr. Milan

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

“Probeer de installatie opnieuw uit te voeren” betekent in dit geval volgens mij niet meer dan: start nog eens opnieuw op van die DVD.

Bijdrager
    milann

Dit heb ik al meerdere malen gedaan natuurlijk…;-)

Bijdrager
    klonic

waarom probeer je niet eerst SL erop(nieuw op) te zetten en dan Lion er overheen. Misschien is heb je een softwarematige fout die de installatie beperkt.

Bijdrager
    milann

Dan ga ik dat proberen. En vanuit de App Store opnieuw Lion downloaden dan denk ik?

Bijdrager
    Gfive

Na opstart dvd, format HD en dan de installatie?

(overigens is het zo dat als je je Wifi aanzet terwijl je van de DVD opgestart bent, de installer software van apple download. (deze installatie downloads verschillen per computer))

Bijdrager
    milann

Thanks Gfive, heb de Mac weer aan het lopen. Alleen nog niet hoe het moet….

Heb er een nieuwe hardeschijf ingezet, naar aanraden van veel mensen uit een ander topic. Bij hun loopt het razendsnel.

Ik vind alles langzaam reageren, krijg veel ‘strandballen’. SMART utility geeft ook geen problemen aan. Heb er ook 8gb ram in zitten, dus dit kan het probleem ook niet zijn.

De HD heb ik eerst geformatteerd en toen met Snow Leopard geïnstalleerd en dan geüpgraded met Lion.
    Heb ‘controleer schijf’ gedraaid in schijfhulpprogramma en ook ‘herstel schijf’ gedraaid. Bevoegdheden zijn gecontroleerd en hersteld. Ik weet ’t niet meer…….

Zie wel dat spotlight al een tijd aan het indexeren is. Als iemand nog tips heeft hoor ik dit graag, ben erg afhankelijk van deze machine!
    Thanks!

Bijdrager
    Hansi2124

Spotlight moet inderdaad eerst indexeren. Maar dat mag geen halve dag duren natuurlijk……

Bijdrager
    milann

Nee klopt, maar ben ook bang dat het niet hier door komt. Programma’s sluiten duurt zelfs lang, vaak met weer een strandbal als gevold. Word er nu echt gek van, vooral omdat ik niet weet waar het aan zou kunnen liggen………

Bijdrager
    Hansi2124

Je hebt dat al met een hd waar alleen OS X op staat? Of heb je van een backup ook al alles teruggezet?
    In het laatste geval kan je dan corrupte bestanden meegenomen hebben.
    Alles vers installeren is dan het beste en geen bibliotheek met preferences overzetten.

Bijdrager
    milann

Het is een nieuwe hardeschijf die heb ik voor de zekerheid helemaal geformatteerd. Ook heb ik OSX schoon geïnstalleerd. Backups en dergelijke heb ik nog niet terug gezet.

Bijdrager
    Hansi2124

Aangezien je Lion hebt gekocht, kan je die beter nog een keer downloaden. Het lijkt mij dat er dan met de dvd van de tot nog toe gebruikte Lion iets mis is gegaan….

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.