11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    bonoman

Lion en Photoshop (en meer)

Nu de update naar ios5 bijna een feit is wil ik natuurlijk gebruik maken van Cloud. Echter een update naar Lion zal dan onvermijdelijk zijn. Op mijn iMac maak ik gebruik van Photoshop CS5 in combinatie met Nik Color Efex pro en Viveza. Op diverse sites lees ik dat er problemen zijn met deze programma’s onder Lion (Roaring apps, maar daar kan iedereen blindelings de status van een programma aanpassen) Graag hoor ik van lezers van dit forum wat jullie ervaringen zijn met deze software onder Lion.

Bijdrager
    poing

Ik heb in ieder geval geen enkel probleem met CS5 het draait soepel onder lion.

Bijdrager
    polansky

Hier ook geen problemen met CS5, maar ik gebruik dan ook niet de genoemde plug-ins.
    Deze twee die je noemt zijn totaal overbodig. De effecten zijn redelijk eenvoudig ook via een actiescript uit te voeren. Weet je gelijk hoe het werkt en kun je zelf tweaken naar eigen smaak in plaats van afhankelijk te zijn van de algoritmen die NIK gebruikt.

Bijdrager
    bonoman

@polansky, dank voor de tip over actionscripts, zelf kan ik geen scripts schrijven, maar het klinkt interresant, een acctionscript wat Colorefex pro overbodig maakt, zijn deze vrij te verkrijgen?

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Waarom zou Lion onvermijdelijk worden? SnowLeopard krijgt waarschijnlijk cloudsupport in een nieuwe update(10.6.9).

Moderator
    unSOUND

Omdat Apple in het verleden al heeft laten zien de laatste versie van OS X hoe dan ook aan je op te willen dringen… Dus over 3 weken komt er bijvoorbeeld ineens een nieuwe muis of toetsenbord wat Lion only is, of de volgende iPhone wordt Lion only… dergelijke.

Bijdrager
    Macosxachist

Maar dat betekent nog niet dat Lion NU al onvermijdelijk wordt.

Moderator
    unSOUND

Aangezien 10.6.9 er nog niet is, heb je NU geen andere keus dan Lion…

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Er is nog geen 10.6.9, maar er is ook nog geen iOS5 en geen iCloud. Dus voorlopig heb je geen Lion nodig. En dus ook ook niet als iCloud komt want daar krijg je dan 10.6.9 bij.

Op termijn zal je wel gelijk hebben unSOUND, maar op dit moment nog even niet:sarcastic:.

Bijdrager
    bonoman

….dank voor alle reacties maar wie heeft er nog meer ervaringen met CS5 Photoshop en Lion?

Bijdrager
    Macosxachist

Ik ben onder Lion nog geen problemen tegengekomen met PS CS5, maar ik gebruik de genoemde plug-ins niet.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.