7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    hasseltse huzaar

Originele account verwijderen na toevoegen tweede account ?

Nieuwe iMac met Lion,oude iMac met SL .vele data met Migratie assistent en van een externe HD overgezet.Dit is kort de situatie.

Tijdens heel de procedures werd er gebruikt om een gebruikersnaam ,die niet dezelfde mocht zijn als op de SL.Een andere gekozen maar wat is nu het resultaat…..Er staan twee gebruikers op de LION
    Die zijn rechtsboven op het scherm te wisselen,dan draait het scherm (liever gezegd het beeld wisselt) en krijg ik een cloon van de SL

Vraag: Zou ik nu heel die tweede gebruiker (die dus van de SL komt) deze zonder meer van de LION iMac kunnen gooien?

Ik hoop dat de beschrijving enigszins duidelijk is

[mod name=unSOUND url=/profiel/unsound]Titel veranderd naar eentje die de lading beter dekt.[/mod]

Moderator
    unSOUND

Als er in die account verder geen data staat, en de gebruiker die moet blijven staan een beheerder is, kun je die tweede gebruiker zonder probleem verwijderen.

( Ikzelf laat meestal bewust een tweede account staan overigens, als er iets mis is kun je zo eenvoudig testen of het gebruikers-gericht is of systeemwijd )

Bijdrager
    Haike

Dat had ik ook, inplaats dat migratie alles intergreert in je bestaande account, op je nieuwe machine, moest ik ook eerst een nieuwe account aanmaken waar hij dan alle informatie van je oude in zet. Je oude (orginele) account kun je na controle dan weg doen. Doe het niet andersom, dus de nieuwe LION account want dan worden ook de nieuwste versie van programma’s gewist.

Bijdrager
    hasseltse huzaar

nu is alleen nog de vraag hoe krijg ik mijn oude account weg?

Bijdrager
    Haike

Ga naar je “systeemvoorkeuren” kies daar “gebruikers en groepen” dat ziet er zo uit:

Klik in de linker kolom op de account die je wil verwijderen, klik daarna op het minnetje onderaan in die zelfde kolom, de Mac zal vragen of je zeker weet dat je dit wilt, bevestig dat en hij gaat aan de gang. Maar bedenk wel dat hij alles eraf sloopt wat bij de betreffende account hoort, aan programma’s documenten enz.. dus als daar nog dingen tussen zitten die je niet kwijt wilt moet je die nog eerst ff veilig stellen door een back-up of iets dergelijks te maken.

O ja,… je moet natuurlijk met je wachtwoord wel eerst je hangslot ontgrendelen. Klikken op het hangslot en hij vraagt om je wachtwoord, ingeven; en hij ontgrendeld de boel.

Bijdrager
    hasseltse huzaar

BEDANKT

Bijdrager
    Haike

Graag gedaan!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.