8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Leander

Lion: "Agenda" verdwenen uit MobileMe systeemvoorkeuren?

Leeuwentemmers,

Wie heeft Lion draaien icm een MobileMe account? Zo ja, zou dan iemand even willen kijken naar de Systeemvoorkeuren > MobileMe > tabje: Synchronisatie. Staat daar bij jou “Agenda” in de lijst? (naast Bladwijzers, Contactgegevens, dashboard-widgets, dock-onderdelen, sleutelhangers etc.)

Ik heb namelijk de iCal applicatie verwijderd en een reservekopie van iCal teruggezet, maar daarna viel me op dat “Agenda” uit het MobileMe synchronisatie-venster verdwenen was.

Bij voorbaat dank voor de moeite,
    Leander

Bijdrager
    Moriarty

Nope, hier ook niet!

Ik zie echter in de voorkeuren van iCal het volgende staan;

Het lijkt erop alsof iCal dat regelt en niet meer de systeemvoorkeuren Mobile Me:)

Bijdrager
    Leander

Dank je wel Moriarty. Een geruststelling dat ik niet mijn systeem heb verkloot.

Bijdrager
    csteelooper

@Leander: ehm… Niet om het een of ander hoor, maar waarom zou je überhaupt de applicatie iCal verwijderen om die vervolgens terug te zetten? Wilde je de SL-versie weer in Lion ofzo? Want het lijkt me dat je er verder zeer weinig mee kunt bereiken/oplossen…

[offtopic]PS: LOL @ avatar[/offtopic]

Bijdrager
    Leander

Via deze link had ik de lelijke lederen balk uit iCal gehaald. Daarna merkte ik dat het synchroniseren van activiteiten niet goed meer werkte; vandaar dat ik de oorspronkelijke versie weer wilde terugzetten.

Bijdrager
    Nick Nack

Als je in je systeemvoorkeuren een centimeter links van MobileMe kijkt zie je daar iets staan…

Bijdrager
    Leander

Ja Nick Nack, dat nieuwe icoon had ik ook al gezien. Ik vroeg mij af of dat icoon ter vervanging kwam of een toevoeging/uitbreiding was, vandaar mijn vraag. Het blijkt dus de vervanging te zijn.

Bijdrager
    OMT-fan

OPGELOST?????

mmm Ik kwam er maar niet uit….

Ik heb op mijn iMac en op m’n macmini Lion draaien.
    Op mijn iPad staat nu ook iOs5.

Maar ik krijg de agenda’s maar niet synchroon
    Dat zou nu toch “standaard” via iCloud moeten werken?
    Op de iPad staan items die maar niet op de mac en de mini zichtbaar willen worden. De iMac en de de macmini zijn wel gelijk (zitten samen in het bedrade netwerk).
    Ik kan maar niet vinden wat ik fout doe…
    De items stonden voordat ik Lion en iOs5 installeerde al op de iPad, maar dat mag toch geen probleem zijn?

Als ik op de button “Agenda” klik draait er een wieltje en lijkt het alsof ical op de iMac wordt gesynched met icloud???

Mijn “oplossing” (erg rigoureus) alle agenda’s weggegooid en 1 nieuwe gemaakt, nu werkt alles wel goed!
    Blijft 1 probleempje; hoe krijg ik nou mijn iPhone 3G synchroon met deze iCloud-kalender????

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.