15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Boyddd

Is het verstandig om op deze MB Lion te installeren?

yoyo, ik heb de volgende vraag. Ik gebruik een witte macbook uit 2007, kan ik dan het beste wel Lion installeren of wordt hij er alleen maar langzamer op? En moet ik alles backuppen of kan ik het gewoon installeren met alle programma’s en bestanden er nog op?

Bijdrager
    Stoklos

Zie Lion specs voor de HW eisen. Het antwoord op de tweede vraag is dat je gewoon een upgrade kan doen van je huidige systeem (Let op dat je OS X 10.6.6 of hoger moet hebben draaien). Een back-up is zeker aan te raden, maar dat geldt ook als je geen Lion wilt installeren :innocent:

Bijdrager
    1984

Ik zou het niet aanraden om er 10.7 op te zetten (het kan wel) maar zet er 10.6 op.

Apple MacBook “Core 2 Duo” 2.0 13″ (White/07)
    *This system can run the latest version of OS X 10.7 “Lion” if upgraded to at least 2 GB of RAM. It is not supported booting into 64-bit mode, although this is believed to be due to an Apple imposed EFI block rather than a technical limitation. It does not support “OpenCL” either. Please also note that OS X Lion is not capable of running Mac OS X apps originally written for the PowerPC processor as it does not support the “Rosetta” environment.

Bijdrager
    Afroman

Booten in 64 bit hebben de Macs voor 2008 nooit gedaan. En de witte MacBook heeft nooit OpenCL ondersteund dus wat dat betreft ga je er niet op achteruit.
    En PowerPC apps? Dat ligt totaal aan de topicstarter. Ik zelf gebruik het niet en ik ga ook Lion op mijn witte MacBook zetten.

Moderator
    Strifer

wat betreft het back-uppen: altijd doen, geen uitzonderingen en het liefst twee maal.

Bijdrager
    Oppie
    1984 op 28 september 2011

Ik zou het niet aanraden om er 10.7 op te zetten (het kan wel) maar zet er 10.6 op.

Waarom niet aanraden? Wat is jouw ervaring in deze?

Bijdrager
    Hansi2124

Ik heb je topictitel aangepast.
    “Lion” is nou niet echt een duidelijke beknopte omschrijving van jouw vraag…….

Bijdrager
    Joost

Boydd, ter informatie. Ik draai zelf lion op een witte macbook 2,16 ghz met 4 gb ram uit 2007 en ik merk een snelheidsverschil in de positieve zin. Vrijwel alles draait sneller en soepeler dan ik op 10.6 gewend was.

Succes met je beslissing, Joost

Bijdrager
    1984
    Oppie op 29 september 2011

Waarom niet aanraden? Wat is jouw ervaring in deze?

Mijn ervaring is dat 10.7 nog niet klaar is ,en je beter zolang het nog kan 10.6 kunt draaien

Maar @Oppie word eens volwassen en reageer op de TS/onderwerp , i.p.v. het forum vol te posten met jouw frustraties.

Bijdrager
    Oppie

Gelukkig zijn jouw copy/paste bijdragen altijd erg zinnig.
    En dat jij daar eens mee ophoudt, daar geloven we allang niet meer in, hoe volwassen je ook wilt zijn.

Bijdrager
    1984

Dat bedoel ik nu met het forum vol te posten met jouw frustraties.

Bijdrager
    Oppie

Gelukkig zijn jouw copy/paste bijdragen altijd erg zinnig.
    En maar lullen over dingen waar je geen weet van hebt.
    En dat jij daar eens mee ophoudt, daar geloven we allang niet meer in, hoe volwassen je ook wilt zijn.

Bijdrager
    1984

Je begint te stotteren en komt niet meer uit je woorden….

Bijdrager
    Hansi2124

Heren rustig aan, anders moeten we ingrijpen.
    On topic graag weer.

Bijdrager
    Oppie

Tja, 1984, ik zit in een land waar bandbreedte in Kb wordt uitgedrukt, en niet Mb.
    Vandaar dat de verbinding ‘stottert’ en een edit dubbel verschijnt.
    Toch leuk voor je dat je je c/v hobby weer kan uitvoeren.

Maar laat ik geen Kb meer verbruiken aan een reactie op jou, want dat is per definitie zonde.

(Sorry Hans.)

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.