5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    TakkU

Lion 10.7.2 vast bij booten

Vandaag is er een probleem met mijn MacBook Pro 15″ mid 2009 ontstaan…
    Ik had mijn MacBook aanstaan, maar een aantal uur niet gebruikt. Nadat ik rond een uur of 8 weer achter m’n MacBook ging zitten, reageerde deze ineens zo goed als niet. Ik probeerde vervolgens de boel te restarten, maar hierbij krijg ik alleen het Apple logo met draaiende wieltje..

Ik heb vervolgens via de recovery partitie mijn disk Permissions gerepareerd, en de schijf gecontroleerd.. Hierbij ontstonden geen problemen. Echter heeft dit niks opgelost!
    Ik heb hierop geprobeerd een Time Machine backup van een paar uur geleden terug te zetten, maar hij blijft nog steeds hangen…

Mijn Bootcamp partitie doet het nog altijd wel, dus ik heb niet het idee dat mijn schijf stuk zou zijn.. Wie weet er een oplossing?

Bijdrager
    TakkU

Even een update… Ik heb inmiddels een backup van een dag of 2 oud, waarvan ik wist dat deze nog gewoon kon booten geprobeerd terug te zetten, zelfde probleem….

Bijdrager
    App-ie

Maak een nieuwe account in OS X aan en kijk hoe het daaronder loopt. Wel je hoofdaccount uitloggen natuurlijk.

Los hiervan kan het natuurlijk écht zo zijn dat er wat met je HD of je geheugen aan de hand is. Wat enorm kan helpen is een schone installatie op een externe schijf en dan van daaraf opstarten en zien hoe het gaat.

Bijdrager
    TakkU

Een nieuw account maken kan niet, want ik kom dus heel OSX niet in! Ik zal is een poging wagen met de externe schijf!

Bijdrager
    TakkU

Een hoop gepruts later, blijkt dat het toch de harde schijf was die de problemen gaf. Inmiddels een nieuwe erin gezet, en de problemen zijn voorbij!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.