6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Vulture

Linux nu ook voor Mac Intel

Het is nu ook mogelijk om op een MAC intel Linux te draaien. Hierdoor is het mogelijk om te trippple booten (Mac – OSX – Linux) wil je weten hoe kijk dan hier even:

Trippple boot

De mannen van onmac.net hebben nu een methode bedacht om Linux te kunnen draaien op een Mac Intel. Dit was tot nu toe alleen nog maar voor Powerpc’s mogelijk, wat een andere architectuur is als de Mac Intel.

Het is nu dus mogelijk om te triple booten op een Macintosh. Zo kan je Windows, Mac OS en Linux naast elkaar draaien. Linux kan niet zoals Mac OS en Windows direct geboot worden. Ook op deze hardware is een bootloader als Grub of Lilo nodig om het besturingssysteem op te starten.

Bijdrager
    justi

triple:-)

Bijdrager
    Steff

Dit is dan wel weer interesant.
    De andere (grote) UNIX variant op OS gebied.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Als ik ooit een Intel Mac aanschaf, zal ik Linux nog eens uitproberen. Maar momenteel blijf ik alleen bij MacOSX, want die Ubuntu/Kubuntu Linux zorgde voor niets dan problemen: niet compatibel met heel wat hardware en bijzonder moeilijk te configureren als er iets misloopt…
    Linux is nog mijlen ver van MacOS X verwijderd….
    Maar misschien loopt de x386 versie beter…

Bijdrager
    pieter78
    ”Vulture”

Het is nu ook mogelijk om op een MAC intel Linux te draaien. Hierdoor is het mogelijk om te trippple booten (Mac – OSX – Linux)

Triple boot: je bedoelt Mac OS X – Windows – Linux (staat ook in citaatje dat je erbij vermeldt)

Kijk, ik kan me best voorstellen dat je een filter installeert op je pc dat alle instanties van Windows vervangt door OS X, maar het leest toch net wat lastiger, nietwaar? :apple:

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Ik heb vandaag nog eens een andere Linux distro uitgetest die beter zou moeten werken op mijn PowerMac Dual G5.
    Het was Yellow Dog Linux 4.1
    http://www.terrasoftsolutions.com/products/ydl/
    Volgens hun website “A faster, more stable, and far more effici”ent as a desktop OS, Yellow Dog Linux is a solid replacement (not just an alternative) to OSX.”

Wel, ik kan jullie verzekeren, het kan helemaal niet tippen aan MacOSX inzake betrouwbaarheid, compatibiliteit en gebruiksvriendelijheid. Als je je tijd wil verspelen met uit te zoeken waarom Airport niet werkt, je geen optimale wisselfrequenties bij de schermresoluties hebt, waarom je een CD niet kan verwijderen, of waarom een ethernetprinter niet werkt, probeer het dan maar eens uit.

Voor mij was het de zoveelste bevestiging dat geen enkel systeem aan MacOSX kan tippen…

Mijn toekomstige Intel Mac zal geen Windows of Linux partitie hebben…

:apple:

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.