8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    B4M

Linux media server (samba) voor Front Row.

Aloha,

Ik ben redelijk nieuw met mijn mac mini, alhoewel ik hem al effies heb.
    Nou las ik laatst een stukje over het inzetten van de mac mini als een media center.

Ik heb een oudere mac mini (lees : geen intel en zonder remote), maar ik heb toch front row aan de praat nu. Ik wil er een IR receiver aan hangen voor de remote die ik bij mij ipod dock gekregen heb.

Nu heb ik twee vragen waar ik niet echt uit kom :

Ik dacht (in mijn onnozelheid) mijn media files te gaan sharen op mijn linux server, die toch 24×7 aan staat. Maar front row vind niks op shares op het lan. Is dit wel mogelijk ? Kan je samba shares laten gebruiken door frontrow ? ik kan er nergens oook maar iets over vinden, maar misschien zoek ik ook op de verkeerde trefwoorden.

Verder “klaagt” front row erover dat mij Iphoto en Imovie niet de juiste versie hebben. Ihphoto = 5.0.4 en Imovie = 5.0.2 en Front row zegt dan dat bepaald functionaliteiten niet gaan werken oa iets met shared files op een lan.
    Ik heb geprobeerd te updaten maar ik krijg de melding dat mijn versie bijvoorbeeld niet geschikt is om te update naar Imovie 6.0.2. en voor Iphoto een soort gelijke melding.
    Hoe kan ik deze twe programma’s updaten ? en zijn hiermee mijn share problemen misschien al weg ?

Groeten
    B4M

Inactief
    Anoniem

Heb je je muziek op je Linux server wel in iTunes(draait dit ├╝berhaupt op Linux??) gedeeld???

Bijdrager
    Bosi

Voor het sharen van je muziek kan je gebruik maken van mt-daapd. Dit draait prima op je linuxdoos. Enige nadeel is dat coverflow nog niet werkt. Voor de rest werkt het goed.

http://mt-daapd.org

Bijdrager
    Steff
    ”MacApp”

Heb je je muziek op je Linux server wel in iTunes(draait dit ├╝berhaupt op Linux??) gedeeld???

Diet hoeft niet. Je kan ook met aliassen werken in de Afbeeldingen, Films, Muziek e.d. mappen. Hier is het wel gelukt naar een PowerMac G4 met OSX Server. Dat gaat dan wel via AFP maar probeer het eens.

Je maakt een alias van alle muziek op de Linux pizzadoos. Dan sleep je die alias in je Muziek/iTunes map.

Bijdrager
    B4M

Misschien heb ik mezelf niet goed uitgedrukt :

Ik dacht mijn media files (video, muziek, foto’s) op een share op mijn linux (samba) server te zetten en deze te kunnen gebruiken vanuit front row.
    De muziek staat toch al op mijn mac mini omdat ik mijn Ipod daaraan hang om mijn muziek erop te zetten.
    Ik zal zo eens kijken of ik op een andere manier de muziek van de netwerk share kan streamen naar front row.

Grtz
    B4M

Bijdrager
    Steff

Probeer het alias verhaal van mij eens in je films map dan. :wink:

Bijdrager
    B4M
    ”Kriska”

Diet hoeft niet. Je kan ook met aliassen werken in de Afbeeldingen, Films, Muziek e.d. mappen. Hier is het wel gelukt naar een PowerMac G4 met OSX Server. Dat gaat dan wel via AFP maar probeer het eens.

Je maakt een alias van alle muziek op de Linux pizzadoos. Dan sleep je die alias in je Muziek/iTunes map.

Ik heb idd met aliassen gewerkt voor bijvoorbeeld een divx, maar ik vond het geheel wel erg traag worden op die manier….het kan zijn dat dat aan de wireless verbinding ligt, uiteindelijk komt er wel eendraadje aan, dus als dat beter word is dat idd een optie.
    Het nadeel van deze manier is dat je allerlei handelingen moet verrichten om het te linken…..nou is dat zeker niet zo heel veel, maar buiten mijzelf wil mijn vrouw het ook graag gebruiken :wink:
    Dus het gewoon kunnen plaatsten van een file op de (samba) share zou zo makkelijk wezen….helaas lijkt dat niet te kunnen.

Grtz
    B4M

Bijdrager
    Nikita
    ”B4M”

Verder “klaagt” front row erover dat mij Iphoto en Imovie niet de juiste versie hebben. Ihphoto = 5.0.4 en Imovie = 5.0.2 en Front row zegt dan dat bepaald functionaliteiten niet gaan werken oa iets met shared files op een lan.
    Ik heb geprobeerd te updaten maar ik krijg de melding dat mijn versie bijvoorbeeld niet geschikt is om te update naar Imovie 6.0.2. en voor Iphoto een soort gelijke melding.
    Hoe kan ik deze twe programma’s updaten ? en zijn hiermee mijn share problemen misschien al weg?

Om hier maar even op in te haken; helaas kan je alleen ‘binnen’ je versie updaten. Versie 5 kan je dus niet updaten naar 6. Daarvoor zul je iLife ’06 moeten kopen.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.