8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    B4M

Linux media server (samba) voor Front Row.

Aloha,

Ik ben redelijk nieuw met mijn mac mini, alhoewel ik hem al effies heb.
    Nou las ik laatst een stukje over het inzetten van de mac mini als een media center.

Ik heb een oudere mac mini (lees : geen intel en zonder remote), maar ik heb toch front row aan de praat nu. Ik wil er een IR receiver aan hangen voor de remote die ik bij mij ipod dock gekregen heb.

Nu heb ik twee vragen waar ik niet echt uit kom :

Ik dacht (in mijn onnozelheid) mijn media files te gaan sharen op mijn linux server, die toch 24×7 aan staat. Maar front row vind niks op shares op het lan. Is dit wel mogelijk ? Kan je samba shares laten gebruiken door frontrow ? ik kan er nergens oook maar iets over vinden, maar misschien zoek ik ook op de verkeerde trefwoorden.

Verder “klaagt” front row erover dat mij Iphoto en Imovie niet de juiste versie hebben. Ihphoto = 5.0.4 en Imovie = 5.0.2 en Front row zegt dan dat bepaald functionaliteiten niet gaan werken oa iets met shared files op een lan.
    Ik heb geprobeerd te updaten maar ik krijg de melding dat mijn versie bijvoorbeeld niet geschikt is om te update naar Imovie 6.0.2. en voor Iphoto een soort gelijke melding.
    Hoe kan ik deze twe programma’s updaten ? en zijn hiermee mijn share problemen misschien al weg ?

Groeten
    B4M

Inactief
    Anoniem

Heb je je muziek op je Linux server wel in iTunes(draait dit ├╝berhaupt op Linux??) gedeeld???

Bijdrager
    Bosi

Voor het sharen van je muziek kan je gebruik maken van mt-daapd. Dit draait prima op je linuxdoos. Enige nadeel is dat coverflow nog niet werkt. Voor de rest werkt het goed.

http://mt-daapd.org

Bijdrager
    Steff
    ”MacApp”

Heb je je muziek op je Linux server wel in iTunes(draait dit ├╝berhaupt op Linux??) gedeeld???