8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Evertson

Linux-Airport

Beste mede-maccers,

Al jaren werkt ons hele gezin op Macs. Er staat hier thuis echter ook nog een laptop met Vista. Vandaag heb ik daar Linux (Ubuntu) op gezet. Alles werkt, behalve internet. Het apparaat ziet ons draadloze netwerk (via Airport) gewoonweg niet, terwijl dat hiervoor (via Vista) geen probleem was. Heeft iemand hier ervaringen mee?

Ik hoor het graag, met hartelijke Kerstgroet,

Evert Sonneveld

Bijdrager
    Darth Anaxes

Dag beste,
    Ik heb thuis ook enkele “bakken” staan met linux,
    Uit eigen ervaring weet ik dat er soms problemen zijn met de drivers van de netwerkkaart (zeker als die op het moederbord ingebouwd zit) voor linux zou dit echter geen probleem mogen zijn.
    ook een goede feestdagen:wink:

Bijdrager
    MacFly

ik had hier iets gelijkaardigs aan de hand: Ubuntu op een iets oudere Medion laptop en Wifi icm met WPA2 via Airport express ook niet mogelijk.

Bij een eerste poging heb ik de security verlaagt naar WPA…geen success.

Bij het uitschakelen van de veiligheid zag hij het netwerk direct….

nooit opgelost gekregen…..

Bijdrager
    Evertson

MacFly, Help even aub.

Hoe schakel je de veiligheid uit?/

Groet

Evert Sonneveld

Bijdrager
    Barabas2005

Wel oppassen hoor, met het uitschakelen van WPA.

Je kunt hier even spitten. Het staat er allemaal een beetje spartaans, “but that’s Linux for you” ;). Veel mensen hebben dit met succes geprobeerd.

Bijdrager
    MacFly
    ”Evertson”

MacFly, Help even aub.

Hoe schakel je de veiligheid uit?/

Groet

Evert Sonneveld

oke, wat ik wilde zeggen…als ik op de Airport Express de beveiliging uitschakel in het volgende tabblaadje van het AE configuratieprogramma:

Bij het uitzetten van de draadloze beveiliging pikt m’n linux laptop direct het netwerk op….

Maar let op want nu kan iedereen zomaar op je draadloze netwerk….:? :?

Bijdrager
    Bolle1961

ik weet niet hoelang je wachtwoord voor de airport is, maar probeer het anders eens met een korter wachtwoord.
    als ik een wpa2 wachtwoord / wachtzin van meer dan 30 tekens invulde werkte het ook niet, met een korter wel

Bijdrager
    Evertson

Ik ga met alle tips aan de bak.

Iedereen bedankt voor de tips

Groet

Evert

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.