4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Jordy_vg

linksys werkt niet

Hallo, ik heb een router van linksys het model BEFSR41 met deze firmware befsr-v146_code.bin. Alleen heb ik geen internet met deze router ertussen!

Als ik de kabel rechtstreeks in mijn windows pc doet werkt het prima, zondra ik de router erstussen prik doet ie niks meer. Prik ik de kabel rechtstreeks in mijn macbook, dus zonder router ertussen, doet internet het ook niet (kan dat aan mijn macbook liggen?)!!

Wat ik wil berijken is dit > internetkabel in mijn router, 1 kabel naar mijn windows pc en 1 kabel naar mijn airport express zodat ik wireless voor mijn macbook heb en wired voor mijn windows pc.

Alle lichtjes branden/knipperen op de router m.u.v. Diag bij de WAN ingang. Kan iemand mij helpen, als je meer info wil vraag gerust!!

mvg

Bijdrager
    Fostar82

Van welke aanbieder heb je internet?
    Om van de provider een ip-adres te krijgen is vaak een soort verificatie nodig. Bij @home is het de hostname (ofwel pc naam), bij Chello is dat het MAC-adres (hardware adres van de netwerkkaart). In elk geval lijkt het zo te zijn dat je pc goed is ingesteld. En je macbook en de router niet. Vandaar dat je daarop geen internet hebt.
    In het geval van @home, moet je je de computer naam van je pc ook invullen in de router als hostname.
    In het geval van Chello moet je je mac adres van de pc uitlezen en de router deze laten clonen (nadoen). Je kunt achter je MAC adres komen door op de windows pc naar de console te gaan (start-> uitvoeren, typ in ‘cmd’ <enter>. En typ in de console ‘ipconfig all’. Schrijf het hardware adres van je interne netwerk kaart over… zoiets als 00-OC-01 enz, dit is het MAC adres.
    Suc6

Bijdrager
    Jordy_vg

dank je wel, ik ga het proberen! ik zit trouwens bij multikabel

Bijdrager
    Fostar82

In het faq van de multikabel gebruikers vereniging vond ik dat je bij hostname niets in moet vullen en het mac adres moet clonen. Ofwel mac adres opzoeken van je pc en invullen in de router.
    Dan zou het moeten werken.
    Suc6

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.