7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    hahaha… wat slecht

linksys router werkt niet meer, na re instal geen verschil

Het gaat om een linksys aan gesloten op een Dell computer van mijn schoonouders.
    Het probleem is een LINKSYS WRT160N Wireless N router die het na anderhalve maand het gedaan te hebben er ineens mee ophoud. Mijn Macbook werkte er prima mee tot op vandaag. het zelfde geld voor de mijn iphone, mijn vriendins iPod Touch en de acer laptop van mijn schoon pa… tot op gisteren.

De wireless router staat in brug modus zodat de Dell PC via draad verbonden kan blijven en de laptops in huis zowel Mac als PC er draadloos gebruik van kunnen maken. Het is allemaal geïnstalleerd op de Dell aldaar.

- alle stekkers zitten er nog precies hetzelfde in. (Het heeft zeker anderhalve maand probleem loos gewerkt)
    – alle lampjes knipperen rood
    – en er is geen spoor meer van de linksys software te vinden op de computer.
    – Her installeren van de linksys software mag niet baten.
    – ik ben nog niet zelf in de gelegenheid geweest om alles vanaf mijn macbook in te stellen. Wie weet maakt dat verschil.

volgens mijn schoon ouders hebben ze my book software geïnstalleerd op de Dell en een dag daarna werkte internet niet meer. (western digital harde schijf backup software?)

zijn er gebruikers die dit probleem herkennen en zo ja er ook een oplossing voor hebben?
    Wat raden jullie aan.

Bijdrager
    Svenv

Je kunt de Dell PC toch gewoon via kabel verbinden met de WRT router (ik begrijp uit je bericht dat deze nu met een soort van HUB in verbinding staat)? My book software zou niets mogen doen aan de configuratie van de router, een router fungeert namelijk onafhankelijk van de verbonden apparaten.

Kun je nog met de router zelf verbinden? Dan zou je kunnen proberen toegang te krijgen tot het configuratiescherm van de router via zijn IP-adres (iets zoals 192.168.1.1).

Anders zou ik gewoon de router eens heropstarten en indien dat niet helpt: resetten, een update geven en herinstellen.

Bijdrager
    hahaha… wat slecht

De Dell is met draad verbonden en de andere computers & internet devices hangen er draadloos aan.

Het gaat idd om backup software voor een externe schijf (de My book)
    Dat hoort volgens mij geen problemen geven met de werking van het netwerk.

Ik ben nog niet zelf ter plaatse geweest om er naar te kijken of er wat te doen.
    Maar wat informatie inwinnen kan geen kwaad. Ik ben wat dat betreft een een windows NOOB.
    Op de mac kom ik een heel eind maar ook daar ben ik geen held in netwerken aan leggen.

bedankt zover…

Bijdrager
    Svenv

Deze site zal je in ieder geval ook verder kunnen helpen:wink: :
    http://www.linksysbycisco.com/US/en/support/WRT160N

Bijdrager
    hahaha… wat slecht

thnx

ik ga er mee aan de slag

Bijdrager
    rerooky

Lijkt mij een kwestie van niet werkende router. Ik heb net ook zo’n ding gekocht en die werkt nog prima, alleen met blauwe lampjes. Eerder had ik een ander lynksys en het werkte altijd heel goed om dat ding te resetten (knopje zit op de achterkant volgens mij, 10 sec indrukken). Dan gaan alle instellingen verloren, maar hij is dan wel benaderbaar via Wifi. Je hoeft dan ook geen nieuwe firmware te installeren. Als hij het dan niet doet, dan is tie stuk en moet je terug naar de winkel.

succes.

rerooky

Bijdrager
    Svenv

Aan wat lag het nou?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.