14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    svdf

linksys router loopt vast?

ik heb een mooie router van linsys (de EtherFast® Cable/DSL Router with 4-Port Switch (BEFSR41)) die over het algemeen perfect werkt! maar de laatste tijd lijkt het alsof hij wat problemen begint te vertonen.
    eens in de zoveel tijd (ongeveer een maand ofzo..) ligt het internet op alle 3 computers die zijn aangesloten op deze router plat. de router is niet meer te bereiken, mail werkt niet meer, internet is niet meer op te komen…
    als ik dat de router voel dan is hij behoorlijk heet. Eerst dacht ik dat het gewoon aan de internet provider lag, maar toen het na een dag nog niet over was heb ik de router gereset. En jawel het internet deed het weer volledig!
    nu het probleem zich steeds vaker voordoet begin ik me af te vragen wat er nou precies aan de hand is.. zou het er aan kunnen liggen dat ik op een mac werk, en mijn vader op een pc?
    ik heb ook wat poorten geforward voor onderandere msn en bittorrent. kan het forwarden misschien voor conflicten zorgen?
    ik heb de laatste firmware (die overigens al bijna 1 jaar oud is..) op de router staan…

Bijdrager
    The – DDD

Ik heb hetzelfde met mijn Speedtouch…

Althans, het lijkt er misschien op. Eens in de zoveel tijd (half jaar) dan moet ik het ding even aan en uit zetten en dan gaat het weer een hele tijd goed. Om de een of andere reden krijgt het ding na verloop van tijd problemen met het resolven van DNS queries. Een rebootje lost het bij mij op mijn speedtouch dan weer op.

Bijdrager
    svdf

hmm.. opzich vind ik rebooten ook helemaal niet erg, het probleem is alleen dat ik dan al mijn instellingen kwijt ben. Ik moet steeds weer opnieuw de geforwarde poorten instellen, en zulk soort dingen.. wordt een beetje irritant na een tijdje:?

Bijdrager
    xer

toevallig heb ik dezelfde soort klachten met mijn Linksys. Het ding doet het tot nu toe bijna 2 jaar perfect. Sinds de laatste tijd heb ik dat het internet via wireless helemaal vastloopt. Af en toe zet ik ‘em even uit (1 x per week, geen reset). Nu doet ie het weer vlekkeloos. … raar maar waar.

Bijdrager
    svdf

zou het aan de mac kunnen liggen? want er staat niet bij dat hij de mac ook ondersteund… of maakt het niet uit wat voor computer er op aangesloten zit?

Bijdrager
    kabouter_dibbel

De maandelijkse problemen van mijn Linksys heb ik kunnen verhelpen door de firmware te upgraden. Nu staat ie al een half jaar aan en werkt super.

NB. Bij mij zat het probleem in de DHCP server. Doordat ie steeds een nieuw nummer uitgeeft, zijn op een gegeven moment de nummers op. En opnieuw beginnen doet ie niet.

Bijdrager
    bbrother

Ik heb hetzelfde probleem, alleen dan met een Belkin router. 4 poorts gateway adsl/cable .
    Het lullige is, is dat de support bij belkin echt gewoon, plat hollands gezegd kut is.

Ik heb dat de router minstens 2x per dag vastloopt, en snachts als er dus helemaal niemand internet ook, smorgens geen internet dus. Router herstarten en het werkt weer. Ik begin er zo langzamerhand een beetje ziek van te worden. Belkin gaf als oplossing dat ik het appraat maar om moest ruilen voor een ander.

Ik weet niet waar ik die moet zoeken, laatste firmware erop, ding doet enkel wat port forwarding en normal download verkeer op 2 computers, niks vreemds toch :?

Bijdrager
    Deckard
    ”svdf”

ik heb een mooie router van linsys (de EtherFast® Cable/DSL Router with 4-Port Switch (BEFSR41)) die over het algemeen perfect werkt! maar de laatste tijd lijkt het alsof hij wat problemen begint te vertonen.
    eens in de zoveel tijd (ongeveer een maand ofzo..) ligt het internet op alle 3 computers die zijn aangesloten op deze router plat. de router is niet meer te bereiken, mail werkt niet meer, internet is niet meer op te komen…
    als ik dat de router voel dan is hij behoorlijk heet. Eerst dacht ik dat het gewoon aan de internet provider lag, maar toen het na een dag nog niet over was heb ik de router gereset. En jawel het internet deed het weer volledig!
    nu het probleem zich steeds vaker voordoet begin ik me af te vragen wat er nou precies aan de hand is.. zou het er aan kunnen liggen dat ik op een mac werk, en mijn vader op een pc?
    ik heb ook wat poorten geforward voor onderandere msn en bittorrent. kan het forwarden misschien voor conflicten zorgen?
    ik heb de laatste firmware (die overigens al bijna 1 jaar oud is..) op de router staan…

Gebruik je, of heb je soms Little Snitch aan staan?

Bijdrager
    svdf

ja! ik heb little snitch! geeft die problemen?

Bijdrager
    Deckard

Kan zijn dat little snitsch in de background blijft staan met de vraag of je een bepaalde communicatie wil toestaan, bijv. game via internet.
    Als je het dialoogvenster niet kan zien blijft je mac “hangen”. Ik heb het bijv. bij Ghost Recon.

Bijdrager
    svdf

nee het is niet mijn mac die blijft hangen, ik kan mijn mac gewoon zonder problemen gebruiken, ik kan alleen met geen mogelijkheid op het internet krijgen… gewoon alsof ik de kabel er uit heb getrokken.. en hetzelfde probleem is dan tegelijk ook op de 2 andere pc’s, dus daar kan het niet aan liggen..

Bijdrager
    Deckard

Probeer het eens met little snitch uit.

Bijdrager
    Doede

Bij mij gebeurt het zo nu en dan ook. Vooral als ik op afstand ben, dan is mijn Mac via VNC/ ftp/ ssh/ http niet meer te bereiken. De rest van het huis dan ook niet meer.

Het lijkt alsof hij vastloopt zodra er erg veel netwerkverkeer is. Achter de Linksys zitten nog twee 10 mbit hubs, waarvan één bij veel netwerkverkeer erg veel ‘network collisions’ veroorzaakt. Mogelijk dat de router op den duur vastloopt als gevolg van deze botsingen. Een reset volstaat (stekker eruit en even later er weerin; de resetknop is te rigoreus).

Bijdrager
    Doede

Heb ondertussen 1 van de 2 hubs vervangen door een 100mbit switch achter de Linksys BEFSR41, en hij loopt nog steeds zo nu en dan vast. Het gebeurt met name wanneer ik Skype of Voipebuster (X-Lite) gebruik. Ik moet dan de router uit/ aanzetten en dan werkt het weer. Soms loopt hij al binnen 5 minuten vast, dan kan ik weer rustig een uur bellen. Wellicht weer eens een firmwarevernieuwing…

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.