10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    tasso

linksys met macsoftware

Ik wil bij planet een modem met draad bestellen en ik wil los een router met accepoint kopen bij de routershop de linksys WRT55AG.
    De speedtouch 716 die ze erbij leveren lijkt me niet veel soeps.
    De modem komt in de meterkast met de router eventueel buiten de meterkast met een ethernetkabel even kijken hoe de ontvangst is.
    Maar goed linksys is meer voor de pc en de software die erbij zit is ook voor de pc, of zit er ook mac software bij.
    En hoe configureer je zo’n router als er geen software bijzit.

Bijdrager
    Nikita

Bij mijn weten kan je een gemiddelde router gewoon configureren door een bepaald adres in te typen in elke willekeurige browser. Bij mij is het bijvoorbeeld http://192.168.2.1 . Dan kom je op een soort webpagina uit van de router zelf, waar je het zaakje kan instellen.

Bijdrager
    misterp

installeren kan via de webinterface van de router. dat kan gewoon met safari of firefox. Ik heb de router van mijn ouders via de webinterface vanaf mijn huis geinstalleerd, ze wonen in een andere stad, geen probleem.

wel de wachtwoorden veranderen, anders kan iedereen je router configgen.

succes

Bijdrager
    tasso

oke thanks, gelijk een linksys bestellen.
    Werkt linksys een beetje met een mac

Bijdrager
    profclimber

werkt prima heb zelf een WRT54G met de DD-WRT firmware loopt als de ellende 8) :P

Bijdrager
    tennapel

Je kan jezelf waarschijnlijk geld besparen als je de draadloze speedtouch neemt (als je die optie hebt); prima apparaat, niets mis mee.

Vergeet niet om bij je netwerkinstellingen van je Mac aan te geven dat je Airport kaart een ip adres krijgt toegewezen, anders lukt het niet om contact te krijgen. Het kan ook zijn dat je de eerste keer even met een draadje naar je router moet om de boel te configureren.

Bijdrager
    tasso

Ja de speedtouch 716 kan ik ook nemen.
    Hij wijst zichelf toch een ip adres toe

Bijdrager
    tennapel
    ”tasso”

Ja de speedtouch 716 kan ik ook nemen.
    Hij wijst zichelf toch een ip adres toe

Ik weet niet wie ‘hij’ in dit verband is, maar meestal staat (standaard) op een router aan dat deze IP adressen aanmaakt en uitgeeft aan de aangesloten computers. In dit geval is de aansluiting draadloos.

Je moet wel even van te voren kijken of bij Airport ‘Configureer via DHCP’ aanstaat (Systeemvoorkeuren –> Netwerk –> Toon Airport), dan werkt het probleemloos.

Er is niks mis met de speedtouch 716, maar voor de draadloze variant moet je wel de 716WL hebben.

Bijdrager
    HSL

de 716 is een veel uitgebreider modem.

zou toch zeker overwegen om die te nemen.

en anders meer geld uitgeven en een echte modem/router kopen een draytek bijvoorbeeld.

”tennapel”

Er is niks mis met de speedtouch 716, maar voor de draadloze variant moet je wel de 716WL hebben.

alle 716’s zijn als het goed is al de WL.
    in iedergeval wel die die bij ADSL abonnementen geleverd worden.

Bijdrager
    G3Lay-Z
    ”tasso”

Ik wil bij planet een modem met draad bestellen en ik wil los een router met accepoint kopen bij de routershop de linksys WRT55AG.
    De speedtouch 716 die ze erbij leveren lijkt me niet veel soeps.
    De modem komt in de meterkast met de router eventueel buiten de meterkast met een ethernetkabel even kijken hoe de ontvangst is.
    Maar goed linksys is meer voor de pc en de software die erbij zit is ook voor de pc, of zit er ook mac software bij.
    En hoe configureer je zo’n router als er geen software bijzit.

Het is niet aan te raden de CD te gebruiken. Deze CD is zeker alleen voor windows platforms.

Bepaalde beveiligings instellingen kun je niet aanpassen doormiddel van de CD. Ik heb zelf bij het installeren van Linksys routers nooit de CD gebruikt.

In de manual staat vermeld naar welk IP adres je moet gaan om de webinterface van de router te kunnen zien.

Succes als er vragen zijn hoor ik het wel,

Cheers! :apple:

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.