6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    MacGreeny

Linksys E4200 + Iomega 1TB externe harde schijf + MacBook

Hallo allemaal,

Vandaag heb ik een Linksys E4200 router gekocht, om mijn oude te vervangen. Nu heb ik mijn Iomega 1TB externe harde schijf hierop aangesloten, en na lang zoeken en proberen kan ik deze nu bereiken als een gedeelde map via de router als server op mijn MacBook. Nu was ik verder aan het zoeken, en het lijkt zo te zijn dat deze externe hd gewoon in Finder op moet kunnen duiken als een gedeelde disk. Klopt dit? Ik zou dit graag willen bereiken, omdat de manier waarop het nu gaat nogal onhandig is. Ik hoop dat iemand hier me kan helpen! Mocht ik meer informatie moeten geven, vraag er dan om. Ik ben geen expert op het gebied van computers en netwerken dus vandaar dat ik niet echt weet hoe dit allemaal zit.

Alvast bedankt!

Bijdrager
    bobvanderheijden110

Volgens mij kon dit wel met de Airport Extreme (1st gen en 2nd gen) maar niet alle routers worden op de mac daarvoor ondersteund

Bijdrager
    johnkeates

Nee.

smb://ip-van-je-router/ of ftp://ip-van-je-router/

Het is geen echte NAS, maar gewoon een gimmick in de router. De snelheid is bagger en de ondersteuning slecht:) Niks mis mee als je het gewoon wil proberen, ook gewoon een prima apparaat verder (Als je er DD-WRT op installeert). Maar de USB Storage functie is praktisch niet erg bruikbaar.

Bijdrager
    bartsmorenberg

Mag ik vragen hoe je dat allemaal hebt gedaan? Ik heb namelijk dezelfde router en als ik mijn harde schijf in de usb poort stopt doet het wifi netwerk het niet meer en kan ik dus helemaal niks.

Bijdrager
    Soulshaker

ik heb ook die E4200 , die ondersteunt enkel fat32.

Log in de router , daar kan je direct zien of de schijf herkend is.

Bijdrager
    TheBigZ

@bart: Zie Quick USB Storage setup guide. Alleen FAT32 en NTFS worden ondersteund.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.