5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Eric

link naar VLC player ipv internet browser

Hey allemaal,

ik heb sinds een week een Mini Mac en het bevalt prima! (voor het eerst Mac OS!!) Ik zit wel met 1 ding. Als ik bijvoorbeeld een link klik in een pdf bestand dan wordt vlc player geopend ipv de internet browser (ik gebruik opera) en bijvoorbeeld bij msn als ik klik op mail dan wordt openoffice geopend ipv opera. Hoe kan ik dat veranderen zodat opera word geopend?

bedankt voor jullie moeite/tips ?

Bijdrager
    Pieterr

Rechts klikken op een bestand (bv .pdf). Kies: “Get Info”. Kies bij “Open with:” het juiste programma. Klik “Change all…”.

Mac OS X: bij dubbel klikken op een document wordt het verkeerde programma geopend
    http://support.apple.com/kb/TS2291?viewlocale=nl_NL

Bijdrager
    Eric

Maar het is geen bestand maar een link he, dus bijv bij het installeren van een programma dan wordt je soms verwezen om te registreren oid en als ik dan die link klik dan word vlc player geopend

Bijdrager
    Pieterr

Maar VLC player opent omdat je een bepaald type bestand selecteert (in een link, of op disk).
    Als je zo’n zelfde type bestand op je desktop aanmaakt, en dan de procedure volgt zoals hierboven beschreven, ben je van je probleem af.
    Een alternatief is een tool zoals RCDefaultApp maar ik denk dat je die niet nodig zult hebben.

Bijdrager
    Eric

Dat is een vet handig programmaatje, tis gelijk gelukt, bedankt!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.