5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Sbojevets

Link in IE werkt niet goed, in Safari en FF wel

Hi webgekken! Ik heb een site gemaakt met drie navigatiebuttons samengevoegd in een div als list items. (www.brasserie-begijnenhof.nl). Nu heb ik de list gestyled met achtergrond plaatjes. Maar in de bovenste van de drie moest een tekst komen die aangepast moet kunnen worden door de eindgebruiker.

Ik heb de tekst maar in een table gezet om het “evenement” en de datum gescheiden te houden naast elkaar.
    Maar nu werkt de link in IE7 en IE8 alleen op de bovenste halve centimeter. In OSX in Safari en FF is de hele button helemaal “clickable”.

Hieronder de HTML code van de div. Iemand een ander idee waardoor ook in IE de hele button klikbaar wordt?
    Waarschijnlijk loop ik weer enorm moeilijk te doen.:D :D :D :D

<div id=”sideNav”><style type=”text/css”>
    <!–
    .style2 {color: #FF9933}
    .style3 {color: #FF9900}
    –>
    </style>
    <ul>
    <li>

<a href=”specials.php” id=”sidenav1″>

<table width=”230″ border=”0″>
    <tr>
    <td width=”141″><h3>- Tapas avond</h3></td>
    <td width=”10″>&nbsp;</td>
    <td width=”69″><p>11 oktober</p></td>
    </tr>
    <tr>
    <td> </td>
    <td>&nbsp;</td>
    <td></td>
    </tr>
    <tr height=”4″>
    <td></td>
    <td></td>
    <td></td>
    </tr>
    <tr>
    <td><h3>- High tea</h3></td>
    <td>&nbsp;</td>
    <td><p>26 oktober</p></td>
    </tr>
    </table>

</a>

</li>

<li><a href=”broodjes.php” id=”sidenav2″></a></li>
    <li><a href=”cadeaubon.php” id=”sidenav3″></a></li>
    </ul></div>

Bijdrager
    jeneverstoker

Ik weet niet 1-2-3 een oplossing voor het probleem dat je beschrijft (geen windows hier). Maar ik heb de site wel even geladen in de Apple-versie van Camino en ook dan staat er helemaal geen tekst in dat lijstje. Wel (deels zichtbaar) er onder. Het probleem lijkt daarmee wat fundamenteler van aard. Ik heb een screenshot gemaakt die ik je desgewenst per email kan toesturen

Hans

Bijdrager
    kaydie

Een tabel in een anchor (a) element zetten is sowieso niet goed, en kan daarom onverwachte resultaten in verschillende browsers opleveren. Als je de tabel als link wilt gebruiken, dan zul je hem met javascript aan moeten sturen.

[code:1:85cd01eaaa]<table
    onmouseover="this.style.cursor=’pointer’"
    onmousedown="this.style.cursor=’pointer’"
    onmouseup="window.location.href=’specials.php’"
    >[/code:1:85cd01eaaa]

Van de tekst binnen de header tags kun je linkjes maken voor de browsers zonder javascript.

edit: Ook geen style element in de body… die hoort in de header thuis!

Bijdrager
    Sbojevets

Was even afgeleid door nieuwe geldverslindende dingen die ik als grafische jongen gelukkig niet kan gebruiken (glans schermen bah!).

Maar goed; ik heb ook gezien dat de tekst er soms onder valt…ook zo’n vaag probleem. Verder snap ik dat de style in de header moet komen, dank je wel.

Ik zal het eens met javascript proberen. Hoe gebruik ik die? Plaats ik die “om” de table of ervoor of in de header? Kan je me iets meer vertellen a.u.b.?

Alvast bedankt voor deze reacties. Ik ben geen expert in het “bouwen” dus alle hulp is super!

Bijdrager
    kaydie

In de tabel dus…[code:1:f9a92f0a35]<table
    width="230" border="0"
    onmouseover="this.style.cursor=’pointer’"
    onmousedown="this.style.cursor=’pointer’"
    onmouseup="window.location.href=’specials.php’"
    >

</table>[/code:1:f9a92f0a35] :wink:

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.