7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    14coen

Line pattern in Photoshop maken

Ik wil een line pattern maken voor een achtergrond van een website met photoshop. Maar ik kom telkens niet uit. Is hier geen hulpmiddel voor en hoe doen julie het?

Bijdrager
    AppleFlap

Maak een transparant plaatje (dus geen achtergrond) en zet daar een lijn in (horizontaal) op de desgewenste plek. Zorg wel dat het plaatje de afmetingen heeft die jij wilt als afstand tussen de lijnen. Maak de lijn ook zo dik als je hem wilt hebben.

Dan ga je naar edit > define pattern en typ je een naam in.

In het document waar je de pattern wilt ga je naar de desgewenste layer en doe je shift + 5 (fill).. en dan pattern. Dan selecteer je jouw pattern :).

Als je hier trouwens geen zak van begrijpt, dan klik je hier :).

Bijdrager
    14coen

Ik bedoel eigelijk z’n plaatje:

Als deze allemaal naast en onder elkaar gezet word vormen ze allemaal lijnen. Zoals de achtergrond van: http://www.doemaardie.nl , als ik probeer zoiets te maken (z’n patroon) kom ik elke keer niet uit. Waar moet ik daarvoor opletten?

Bijdrager
    SebastiaanV

Stel, alle strepen zijn 5px breed.
    Dan moet je kijken of de streep in de linkerbovenhoek ook 5px is, en of er in de rechteronderhoek een opening van 5px is.

Bijdrager
    iPod Jimmy

Je vraag is erg vaag, ik zou denken dat je dat gewoon in html/css kan doen maar bedoel je dat niet? Formuleer je vraag bitte iets beter.

Bijdrager
    AppleFlap
    ”iPod

Je vraag is erg vaag, ik zou denken dat je dat gewoon in html/css kan doen maar bedoel je dat niet? Formuleer je vraag bitte iets beter.

Zijn vraag is blijkbaar alleen voor jou vaag ;). Hij bedoeld dat hij in Photoshop een plaatje wil (zoals hij in zijn bericht laat zien) waar alles zo aansluit dat je het als pattern kan hebben voor een achtergrond, dat heeft niks met HTML/CSS te maken, en alles met photoshop.

Snap je :)?

Bijdrager
    AppleFlap

Daar staat ook iets van patterns in photoshop, weet niet of het je dan lukt. Succes in ieder geval :).

http://frenchstudio.net/site.php?Tutorials

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.