6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    jago

Line-in

Hey,

Ik denk dat er iets mis is met de line-in van mijn MBP.
    Als ik via line-in in QuickTime pro opneem hoor ik niks. Ook niet heel stil gewoon niks. (interne micro werkt wel)
    Als ik in systeemvoorkeuren bij geluid kijk zie ik dat als ik de fishe insteek er even een signaal binnenkomt (tijdens insteken) maar dan niks meer…

De microfoon die ik gebruik is gewoon zo een brol computer microtje van een paar jaar oud.
    Heb ook een windows bak staan en daar werkt hij wel op.

Bijdrager
    Elrithranduil

Heb ik ook last van denk gewoon een verkeerde instelling wie weet er raad?

Bijdrager
    denboris

mij werd verteld dat een microfoon aansluiten op de line in, niet gaat, omdat je een mic-in zou moeten hebben…
    of je moet een microfoonversterker plaatsen voor de line-in

Bijdrager
    Oppie

Dit zegt Apple van de ‘Line in’ poort:

Audio line in/optical digital audio in port

Connect your MacBook to a line-level microphone or optical digital audio equipment. The Audio In port accommodates both optical digital audio input and analog audio input.

Analog line and optical digital audio input is accepted through a 3.5mm mini phone jack which does not provide power to a connected device, so you must use self-powered peripherals. The sound input jack accepts line-level stereo signals up to 24-bit stereo 44.1-192kHz sampling rate. It also accepts a stereo miniplug-to-RCA cable adapter for connecting stereo equipment to the computer.

Optical digital audio input is S/PDIF format and uses a standard Toslink cable with a Toslink mini-plug adapter, accepting up to 24-bit stereo and 44.1-96kHz sampling rate.

Wat ik daaruit begrijp is dat de mic alleen werkt als ie selfpowered is, en niet als ie stroom nodig heeft via de poort zelf. Heeft dus niks met voorversterking te maken; maar een mic mèt voorversterking zal altijd wel selfpowered zijn…

Bijdrager
    renato

Er staat ‘line-level’. Een microfoon zonder voorversterking is nooit line-level.

Het ‘poweren’ van een microfoon geldt bij electret-microfoons, deze hebben een spanning nodig om ueberhaupt te kunnen functioneren, maar zij geven ook geen line-level uit.

Je moet je mic voorversterken om op de line-input van de MacBook aan te kunnen sluiten.

Succes!
    R.

Bijdrager
    jago

Zo, dat weten we dan ook weer!
    Thx

[size=9:44e68084c2]P.S.: als een van de moderatoren weer eens zijn frustraties kwijt moet en met slotjes begint te smijten mag die zich hier gerust komen uitleven. :wink:[/size:44e68084c2]

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.