11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Lodewijk

Limiteert Vodafone de databundels?

Volgens nu.nl is Vodafone de databundels aan het limiteren, op deze manier wordt Vodafone een stuk minder interessant, zou dit waar zijn?

Bron: http://www.nu.nl/internet/2311950/aanpassing-internetbundels-wegens-groeiend-dataverkeer.html

Bijdrager
    Star65

Zal Vodafone echt niet alleen doen, de andere (KPN, T-Mobile etc) ook.
    Kan het niet zo snel terugvinden, maar heb ergens gelezen dat dit alleen zou gelden voor nieuwe contracten.

Bijdrager
    Skonning

Ja, dit is op de persconferentie van Vodafone bekend gemaakt. Het geldt alleen voor nieuwe abonnementen, en volgens Vodafone gaat de gemiddelde gebruiker minder betalen, maar de zwaardere gebruiker meer.

Is dus voor de meeste iPhone gebruikers slecht nieuws.

Bijdrager
    francisbacon

Volgens Parool: Onbeperkt mobiel internetten voorbij

Beperkt internet… zo ouderwets

Bijdrager
    Lodewijk

Ik vraag me af of dat T-Mobile dit ook gaat doen, aangezien ze adverteren met onbeperkt internet op de iPhone 4. Mocht dit wel het geval zijn, dan wordt het hebben van een smartphone steeds minder aantrekkelijk.

Bijdrager
    JJmac

Dit kwam ik er over tegen.

Vodafone heeft in een persbericht aangekondigd bij nieuwe klanten niet langer te werken met een Fair Use Policy (FUP). Het dataverbruik op smartphones wordt daardoor transparanter. De Fair Use Policy gaf gebruikers een bepaalde mate van vrijheid, maar leidde ook vaak tot vragen omdat onduidelijk was wat het (steeds wisselende) gemiddelde verbruik bedroeg. In plaats van een FUP gaat Vodafone nu werken met datalimieten. Nieuwe klanten met een goedkoop abonnement krijgen een limiet van 250 MB per maand en voor duurdere abonnementen geldt een limiet van 1 GB. De nieuwe regeling gaat vanaf 6 september in en geldt alleen voor nieuwe klanten en voor klanten die hun abonnement verlengen. Voor bestaande klanten blijft de situatie hetzelfde.

Bijdrager
    computer space

Jammer dat datalimieten nooit echt datalimieten zijn. Zou de reclame code commissie eens wat aan moeten doen. Als ze het een limiet noemen, dan wil ik ook een limiet. Niet een grens waarboven ze ineens mijn rekening mogen plunderen.

Bijdrager
    The JM
    Lodewijk op 14 augustus 2010

Ik vraag me af of dat T-Mobile dit ook gaat doen, aangezien ze adverteren met onbeperkt internet op de iPhone 4. Mocht dit wel het geval zijn, dan wordt het hebben van een smartphone steeds minder aantrekkelijk.

Ik denk dat T-Mobile dat niet voor elkaar krijgt. Apple eist gewoon onbeperkt dataverbruik, dat is misschien de reden dat Vodafone en KPN afhaakten en T-Mobile akkoord is gegaan. Het iPhone-abonnement is ook het enige abonnement bij T-Mobile dat daadwerkelijk onbeperkt is, de rest is allemaal Fair Use.

Moderator
    Strifer

bij de duurdere abonnementen is het overigens 1gb ipv 250mb. 250 mb lijkt weinig, maar met gewoon wat mail, surfen, wat info en dergelijke kom je er lang niet aan. voor de meesten zal het geen probleem zijn, en dan bedoel ik ook iPhone gebruikers. veel youtuben op je 3g is een ander verhaal…;)

ik vind het wel jammer, want het is inderdaad geen limiet… je kan gewoon door en je rekening wordt torenhoog. ik heb gelukkig nog een contract volgens de oude voorwaarden, dus ik hoef me geen zorgen te maken, maar ik vind de verandering heel erg ouderwets. gezien alle iPad data dingen denk ik dat andere providers ook niet lang hierna zullen volgen met andere abonnementen. ik blijf het ouderwets vinden… bah!

Moderator
    Strifer

bij t-mobile is het toch zo dat je snelheid afgeknepen wordt als je over een bepaalde grens heengaat (2gb?). vind ik ook niet echt onbeperkt.

Bijdrager
    The JM

Bij het iPhone-abonnement in ieder geval niet. Hoe het bij andere abonnementen zit weet ik niet.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.