22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    Mick

Limewire vs. Acquisition

Heeft iemand ervaring met beide programma’s en zo ja: wat is het verschil en waar gaat je voorkeur naar uit?

Alvast bedankt voor de reacties!

Bijdrager
    www.project-euh.com

Ik gebruik ze beide. Ik heb het idee dat Acquisition iets sneller is en het grote voordeel is dat ie onthoudt waar je de laatste keer naar zocht.

Bijdrager
    addyboy

Uhmm.. dan kies ik voor Poisoned:P

Bijdrager
    Elstar

Er komen regelmatig topics voorbij waar p2p-programma’s met elkaar vergeleken worden. Deze, bijvoorbeeld. Hierin had ik Acquisition en Limewire naast elkaar gezet en vergeleken. Acquisition won overtuigend met 4-2. Ik ben vanaf dat moment overgestapt op Acquisition en ik heb nooit meer wat anders gebruikt.

Dat topic is erg oud en waarschijnlijk is Limewire ook stukken verbeterd. Maar ik vond toen dat Limewire erg instabiel was, relatief weinig vond en erg vaak met updates kwam. Acquisition is ook heel goed geïntegreerd met iTunes:

[*:d5eb107779]als je iTunes en Acquisition goed instelt, hoef je je nauwelijks meer bezig te houden met de indeling van je bibliotheek.
      [*:d5eb107779]Acquisition kan je iTunes bibliotheek (en je hele harddisk trouwens) doorzoeken op bestanden die je al hebt[/list:u:d5eb107779]
      Klik hier voor andere topics over acquisition en limewire (gevonden met zoekfunctie).

Bijdrager
      wjgmspeedy

Het vreemde met p2p-programma’s is dat ze bij verschillende gebruikers totaal verschillende resultaten kunnen geven. Heb in het verleden wel eens Limewire gebruikt, maar dit programma slurpte geheugen tot zo’n beetje alles vastliep. Heb echter begrepen dat Limewire in de laatste upgrades flink verbetert is. Acquisition geeft bij mij erg goede resultaten. Vroeger was Acqlite ook erg goed, maar de ontwikkeling van dit programma is stopgezet. Al deze programma’s maken gebruik van het Gnutella-netwerk, en het is dan ook belangrijk om de Gnutella-poort (6346) in de systeem firewall open te zetten.
      Poisoned waar Addyboy zo weg van is, doet om de één of andere reden bij mij bijna niks. Hetzelfde geldt voor X-Factor. Beide programma’s zoeken naast het Gnutella-netwerk, ook op hetzelfde netwerk als Kazaa.
      Denk dat je gewoon moet proberen wat je het beste bevalt.

Bijdrager
      Zweefvliegerke

Vroeger op mn iMac G3 350 MHz gebruikte ik eerst LimeWire, maar dat slurpte idd wel wat geheugen. Toen ben ik uiteindelijk op XFactor terecht gekomen, gebruik nu op mn iMac 1,25 GHz een combinatie van Acquisition en XFactor. Ieder wat hij het aangenaamste vindt om mee te werken. Dus probeer ze allebei eens uit en zie wat jij het aangenaamst vindt.

Bijdrager
      Meneer Guggenheimer

Ik kan limewire Pro aanraden. iSwipe is bij mij tweede keus. En Pro heb ik met de normale versie gedownload.

Bijdrager
      3sje

Poisoned, poisoned, poisoned!

Het zoekt op Gnutella, OpenFT en FastTrack (het KaZaA-netwerk) en is perfect vind ik. Niet zoals Limewire in java, maar echt een Cocoa-applicatie! Integratie met MacOS X en iTunes, zoals na succesvolle download verplaatsen naar de goede map in iTunes en/of een playtlist ‘Poisoned’ in je iTunes waar je alles netjes bijhoudt. Verder dus de integratie met de mappen Afbeeldingen en zo en alles in het mooie Aqua of Metal Brushed.

Ben er heel content over en heb LimeWire onmiddellijk de deur uit gekegeld, Poisoned vindt meer, want zoekt op meer netwerken, is uiterst stabiel, goede respondentie, echte mac look-and-feel,…

Gho ja, probeer het eens eh:-)

http://gottsilla.net/poisoned.php

Bijdrager
      Rutger1981

eerst mlmac toen poisoned daarna limewire daarna acquisition toen edonkey nu weer snel terug bij acquisition. af en toe wel een beetje Carracho en hotline.
      torrent moet ik nog een beetje ontdekken.

oh en hoe heet het ookal weer….. soulseeker en mac? weet het nog niet.

Bijdrager
      Pleeborstel

De nieuwste versie van LimeWire is nu ook goed geintegreerd met iTunes.Ik heb het getest en wanneer je een muziekje downloadt verschijnt die na het voltooien van de download in iTunes dat automatisch gestart wordt. Links zie je dan een nieuwe afspeellijst met de naam ‘LimeWire’. In ieder geval werkt het bij mij uitstekend.:)

Bijdrager
      Mac Erger Je Niet

Limewire werkt tegenwoordig prima, vind ik. dit weekend nog in 1 nacht een 350MB dmg binnengehaald….

Moderator
      Strifer

LimeWire? Ik kirjg niet de resultaten die ik wens, erg vervelend en daarom gebruik ik het niet. iSwipe vind ik ook maar niets, nooit iets dat download. MLMac of Poisoned.. zelfde verhaal. Ik krijg geen goede resultaten. Ik vind Acquisition erg GOED, ik gebruik niets anders. Maar net zoals ik met bijvoorbeeld Poisoned heb, hebben anderen dat met Acquisition. Probeer er een paar uit, maar ik ben voor een Cocoa App, dat ge-java is zwaar langzaam en instabiel.

en nillio, ben ik nou gek of vind ik 350 mb in een nacht niet veel? Ik bedoel……. als het bij mij een redelijk tempo heeft dan is dat in een 1 binnen, een half uur als het snel gaat.

Bijdrager
      Mac Erger Je Niet

een half uur met Acquisition? in dat geval ga ik ’t toch maar ’s proberen….

Bijdrager
      3sje

Sja 350 MB vind ik ook niet veel voor één nacht. Hoewel ook er nog wel van afhangt waar je iets van download, maar een download moet snel gaan! 350 MB op één nacht, ik denk dat ik zou gek worden als mijn Poisoned er steeds zo lang over doet…

Enneuh… ’t was LimeWire, dus het Gnutella-netwerk, dat doet het normaal gezien toch zeer goed. Probeer gerust eens iets anders uit dan!

Bijdrager
      Macchiavelli

Ben ik nou de enige????

Limewire 4.0.7 pro legt zo’n beetje mijn hele systeem plat. Alles wordt traag en instabiel zodra het programma open is. En vanmiddag liep mijn mac voor het eerst helemaal vast en dat is sinds de aanschaf (1,5 jaar geleden nog NOOIT) voor gekomen.

werkt acquisition beter dan acqlite??

Bijdrager
      Tigertail

acquistion vind ik beter dan limewire
      het is veel uitgebreider en werkt makkelijker
      waneer er een download wordt afgebroken na een dag , gaat ie de volgende dag weer verder met downloaden
      ook kan je het verschil tussen de soorten files (movie , music, pictures) beter zien

Bijdrager
      Macchiavelli

Niet helemaal waar de nieuwe interface van Limewire kun je ook prima zien wat het is. En eerlijk gezegd vind ik limewire VEEEEEEEL fijner, maar het verneukt (sorry voor het woord) mijn systeem.

Bijdrager
      Mac Erger Je Niet

nu enkele dagen acquisition geprobeerd, ff wennen, maar inderdaad een prima programma. downloads zijn goed snel, hoewel limewire tegenwoordig ook niet slecht draait. grootste voordeel is toch wel dat acquisition veel minder processorruimte vraagt.

Bijdrager
      Ruben
      ”nillio”

…grootste voordeel is toch wel dat acquisition veel minder processorruimte vraagt.

Dat is zeker waar… LimeWire heb ik (toen ik net geswitched was) ook netjes aangeschaft, maar ben later toch gestopt met het gebruik omdat mijn systeem zo traag werd als dikke stront. Nu ik een iBook ‘over’ heb die toch niet veel anders meer doet gebruik ik het weer en moet zeggen dat het wel wat verbeterd is, maar het is nog steeds geen geweldige app om (in elk geval op een G3) te gebruiken als je ook nog wat andere dingen wilt doen die snelheid nodig hebben.

Bijdrager
      Tigertail

alleen heeft de nieuwe versie van acquistion 114.1 iets raars
      als je dat programma stopt , start meteen browser op en gaat naar de website van acquestion.
      is dit op een of andere manier uit te zetten? ik heb in voorkeuren gekeken maar kon niets vinden

Bijdrager
      wjgmspeedy

Gebruik Little Snitch om Acquisition te verbieden contact te maken via poort 80. De core van Acquisition is het programma java.Aqmain, dit programma kun je wel contact laten maken. Dit kan ook met de Terminal, vraag me alleen niet hoe. David Watanabe, de ontwikkelaar van Acquisition, is nogal gehaat in de Maccommunity. Hoe het exact zit, weet ik niet precies, maar het schijnt dat de core van Acquisition open source is, en niet het eigen werk van Watanabe. Daarvoor geld vragen is, in strijd met dat wat open source is. Als je meer info wil kijk dan ook op de site van concurrent Acqlite: http://www.acqlite.org/ of lees de reviews van Acquisition op Macupdate of Versiontracker.

Bijdrager
      Fat Freddys Cat

Het is ook irritant, steeds die vraag die op me beeldscherm verschijnt of ik z’n application wil kopen. Ik heb ’t even geprobeerd. Maar ben alweer terug bij Poisoned.

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.