28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)
  • Q:
    Bijdrager
    J. Post

Limewire muziek automatisch importeren in itunes met windows

hallo,

op mijn mac word de gedownloade muziek via limewire automatisch in de bibliotheek van itunes geplaatst. nu heb ik bij een vriendin van mij ook limewire en itunes geinstalleerd op haar windows machine maar bij haar wil dit niet lukken. De muziek komt wel in de map itunes music te staan maar als ik dan zoek in de bibliotheek dan staat het nummer er niet tussen? Heb voor de duidelijkheid wel alle instellingen met elkaar vergeleken en het enige verschil wat ik kan ontdekken is dat er bij haar in limewire onder opties-itunes geen selectievakje aanwezig is met importeren terwijl deze bij de mac wel beschikbaar is. Ik denk dat het probleem daar zit want zou het anders niet weten. Heb btw van beide programma’s de nieuwste versies geinstalleerd. Dus ik hoop dat iemand mij dat sleepwerk kan besparen met een verlossend antwoord :D

ps. ik heb al gezocht in het forum op eerdere onderwerpen gelijk aan deze maar daar waren geen duidelijke antwoorden op te vinden behalve de suggesties van het slepen met dat *** windows :innocent:

bvd…

Bijdrager
    PietjePuk

Dit is een Mac gerelateerd forum en jij stelt hier een vraag voor Windows.

http://www.tweakers.net moet je zijn.

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, ik wordt er zo langzamerhand ook een beetje geflipt van.

Het lijkt wel of de helft van de vragen over Windows gaat de laatste tijd.

Hebben ‘die mensen’ zelf geen forums?

Als ik een Fiat heb en mijn ex heeft een probleem met haar Ford, dan stel ik de vraag daarover toch ook niet op het Fiat forum?

Bijdrager
    J. Post

idd, maar zoals je leest ben ik zelf een getrouwe mac gebruiker. en btw, de echte slimmerikken denk ik sneller hier te vinden dan op tweakers :evil:

Bijdrager
    KarelWillem
    ”J.

…maar zoals je leest ben ik zelf een getrouwe mac gebruiker…

Zie boven…

Bijdrager
    J. Post

Kijk maar eens op tweakers!!! daar weten ze het ook niet!!! dacht dat er vast wel iemand op dit forum aanwezig zou zijn met een verlossend antwoord maar goed dat zal er dus ook wel niet inzitten!

Bijdrager
    Marius1976

Ok mensen …

Dit is zo’n hellend vlak onderwerp. iTunes is er nu eenmaal ook voor windows, en dit (sub)forum heet “iPod en iTunes” … en dat is toch wel voor een deel ook “the place to be” van windows iTunes gebruikers.

Ik vind een aardig uitgangspunt in het iTunes forum, dat de behulpzaamheid het zou moeten winnen van het principe of het nu windows is of niet.

Bij andere topics waar het niet eens meer om iTunes gaat, ben ik ook strenger, maar in dit geval zou ik willen zeggen: kom op… wie biedt de helpende hand.

Thanks
    Marius

Bijdrager
    PietjePuk

@Marius: Ik snap wel wat je bedoeld maar dit is toch duidelijk een Limewire probleem en geen iTunes probleem. Hij zegt zelf

Heb voor de duidelijkheid wel alle instellingen met elkaar vergeleken en het enige verschil wat ik kan ontdekken is dat er bij haar in limewire onder opties-itunes geen selectievakje aanwezig is met importeren terwijl deze bij de mac wel beschikbaar is.

Daaruit lijdt ik af dat het probleem zich bij Limewire stelt…

Indien niet, mn excuses.

Bijdrager
    Marius1976
    ”PietjePuk”

Daaruit lijdt ik af dat het probleem zich bij Limewire stelt…

Maar… geef toe…

Dat is alweer nèt een iets behulpzamere reactie dan uitsluitend de mededeling dat dit een Macforum is en een verwijzing naar een windowsforum doen toch ;-)?

Mijn voorkeur gaat er altijd naar uit om de TS zoveel mogelijk te helpen, maar tegelijkertijd wel te wijzen op de regels/wenselijkheden van het forum… dan snijdt het mes aan twee kanten (I hope).

Groet!
    Marius

Bijdrager
    computer space

Marius: laten we een stemming houden. Van mij mogen windows/ ik krijg dit of dat niet aan het werk onder bootcamp topics op slot. Serieuze switchers die ik ken gebruiken bootcamp na een paar weken toch al niet meer.

Bijdrager
    KarelWillem

Oké:

1e stem: Géén Windows op een Mac-forum (Mac ‘OSX’ nota bene!).

Bijdrager
    Marius1976

@Martiniman (en de volgende mensen)

Er zijn genoeg topics inmiddels over het beleid van macosx.nl ook op de voorpagina staat een sneak preview van een nieuw mac osx.nl en de gelegenheid om adviezen ter verbetering in te dienen.

Dit topic gaat over limewire i.c.m. iTunes.

Verder is er nu eenmaal voor déze format gekozen (dat wil zeggen: er IS ruimte voor vragen rondom iTunes onder windows). En als je het daar niet mee eens bent… tja dan vraag ik mij persoonlijk af wat je dan in dit subforum doet. Je kunt nu eenmaal niet altijd alles naar je eigen hand willen zetten. Dit forum (iPod / iTunes) is zo, en er is ook al heel vaak en lang over gesproken.

Check al mijn berichten maar na: ik voer steeds hetzelfde beleid uit: windows only onderwerpen -> NEE. Alle andere onderwerpen (dus hellend vlak) -> JA.

De discussie hieromtrent kan doorgaan, maar niet in dit topic. Ik zou zeggen: zoek zelf een van de vele topics over het nieuwe beleid etc. etc. etc. maar uit.

Zo lang er aan macosx.nl niets veranderd is, blijf ik -als moderator- het hierboven door mij uitgelegde beleid hanteren, en in 1 ding zal ik wel strenger zijn: er op toezien dat niet elk topic door iedereen maar meteen wordt getorpedeerd, want als er ERGENS veel klachten over zijn, dan is DAT het wel… en dat kan hoe dan ook niet de bedoeling zijn.

Marius

Bijdrager
    Lucas Raggers

Het lijkt mij een goed idee als de moderator bepaalt of dit topic mag of niet mag op dit forum. Waarom? Nu zitten we met offtopic geneuzel waarvan we zeker weten dat niemand er wat aan heeft.

Heeft iemand nog antwoord op de vraag? Waarom kun je bij OSX wel de gedownloade muziek in iTunes laten zetten, en waarom kan dat bij Windows niet?

Bijdrager
    computer space

http://www.gnutellaforums.com/forumdisplay.php?f=7
    Hier zijn wel soortgelijke vragen gesteld

Bijdrager
    BartjeGossen

Antwoord: Sinds een update van LimeWire is deze optie niet meer voorhanden voor Windows-gebruikers. Voorheen was deze optie er wel.

Snelste oplossing is om iTunes als standaardspeler voor audio in te stellen en op alle downloads even een dubbelklik te geven in LimeWire. Die worden automatisch geopend in iTunes en als je instellingen goed staan dan ook meteen naar de bibliotheek gekopieerd.

Bijdrager
    J. Post

Martiniman en BartjeGossen bedankt voor jullie reactie.

Slotje??

Bijdrager
    Thijs van Tol
    ”Martiniman”

Marius: laten we een stemming houden. Van mij mogen windows/ ik krijg dit of dat niet aan het werk onder bootcamp topics op slot. Serieuze switchers die ik ken gebruiken bootcamp na een paar weken toch al niet meer.

Lekker naief, net alsof elk programma voor MacOsX te verkrijgen is.
    Hebben we eindelijk die windows gebruikers over gehaald een mac te kopen,
    en kan er gelukkig windows op gedraaid worden d.m.v. Bootcamp.
    Veel wetenschappelijke programma’s zijn er niet voor de Mac en dan is Bootcamp een uitkomst.

Bijdrager
    PietjePuk

Limewire lijkt me niet meteen een wetenschappelijk programma…

Bijdrager
    Thijs van Tol

Limewire hoeft ook niet tewerken onder bootcamp.
    Maar dat is geen argument over wat martiniman te zeggen had.

Bijdrager
    PietjePuk

Nee, Boot Camp is GEEN (echte) applicatie. Je draait puur Windows! Je Mac is dan net hetzelfde als de Dell van Jan met de pet. Wat heeft het dan met Mac te maken?

Bijdrager
    macmickey2

Zodra je via BootCamp Windows installeert en herstart en Windows gebruikt heb je hier niets te zoeken met foutmeldingen over apps. Apple zelf ondersteunt het ook niet. Ze hebben BootCamp uitgebracht omdat het anders toch wel gehacked zou worden. Dus, imho, elke vraag gerelateerd aan Windows native (onder bootcamp of niet) apps…niet doen. Zelfs vragen beantwoorden over iTunes kan link zijn omdat het systeem er gewoon anders mee omgaat..de toetsencombi’s zijn anders, de menu’s zijn anders…

Bijdrager
    Thijs van Tol

Het heeft natuurlijk niets met de Mac te maken.
    Maar nu zijn veel gebruikers over gestapt en zijn bij een aantal dingen nog afhankelijk van windows.
    Maar dat staat los van wat martiniman te zeggen had.
    Hij zei dat dat serieuze switchers na een paar weken bootcamp al niet meer gebruiken.
    En dat vind ik naief.
    Mag er daarom geen vragen meer gesteld worden over bootcamp?
    Wat een onzin. Veel gebruikers blijven nu eenmaal afhankelijk van windows.
    Niet iedereen is zo technisch ingesteld, dat het meteen weet wat te doen.
    maar het ging mje meer om de reaktie van martiniman.

Bijdrager
    macmickey2

Afhankelijk van Windows en darom BootCamp? Wat een onzin…Laat er dan een PC naast staan dan weet je zeker dat het op de PC draait en dat er niets met je Mac gebeurt. Lekker onhandig ook iedere X opnieuw opstarten op een ander systeem. Als je Windowsgebruikers wil overhalen naar de Mac en ze hebben nog wat applicaties nodig die er niet voor de Mac zijn, adviseer ze dan Parallels. Dan draai je je Windows apps gewoon via virtualisatie. Of gaat het soms om games??? Koop dan gewoon een console..:evil:

BootCamp is door Apple ontwikkeld om mensen tegemoet te komen maar zelf vertellen ze gelijk al dat Apple Windows in het geheel niet ondersteund. Zouden wij dat hier op dit forum dan wel moeten? Net als al die vragen die iPod en iTunes gerelateerd zijn? Dacht het niet! Dit forum is opgericht voor het MacOSX platform…Windowsgebruikers mogen blij zijn dat Apple sommige software en hardware(iPod) compatible met Windows gemaakt heeft. Maar ik erger me groen en geel aan de enorme hoeveelheid idiote topics met vragen waar wij als Mac mensen niets mee kunnen…

Bijdrager
    Thijs van Tol
    ”macmickey2″

Afhankelijk van Windows en darom BootCamp? Wat een onzin…Laat er dan een PC naast staan dan weet je zeker dat het op de PC draait en dat er niets met je Mac gebeurt. .

Wat een arrogantie.
    Als je niet wilt begrijpen dat bepaalde belangrijke programma’s gewoon op windows moeten draaien omdat ze niet voor de mac wil zijn dan ben je dom bezig en vooral naief.
    Het betreft hiet mijn vriendin die door mijn toedoen over gestapt is naar de mac, wat haar uitstekend bevalt. alleen dat bootcamp heeft ze wel degelijk nodig voor onderzoek aan de universiteit.

maar dat is de discussie niet die ik wilde opwekken. Ik kan niet tegen gebruikers die constant positief zijn over de mac en dat iedereen daar maar genoeg aan heeft, wat dus duidelijk niet zo is.
    Dus totaal geen onzin.
    En om nou nog een PC te kopen is natuurlijk onzin want dan had ze geen mac hoeven kopen.
    En ik vind dat je je niet zo moet aanstellen als iemand iets vraagt over iTunes en limewire wat voor beide systemen is gemaakt en dus best een normaal antwoord kan verwachten.

Het macosX systeem is naar mijn mening erg gebruiksvriendelijk, maar dat kan ik van vele gebruikers niet zeggen.

Bijdrager
    macmickey2

Dus als ik het goed begrepen heb doet je vriendin onderzoek op de universiteit naar “Het downloaden via LimeWire en de algehele integratie met iTunes op Windows systemen”?? Toe maar…mooi afstudeerprojectje..:evil:

FF serieus, ik begrijp dat er mensen zijn die afhankelijk zijn van 1 of meerdere Windows apps. Mijn punt is dan ook niet dat je dat niet kan of mag doen op een Mac maar dat je niet kan verwachten van gebruikers op een Mac forum dat die de antwoorden hebben over het Windowssysteem en die apps. Wat is de volgende stap? “Hoe kan ik printen in Exact?” Want het draait toch op de Mac via Bootcamp?

Ik weet dat mijn vorige post een beetje plagerig was. Ik heb ook geen problemen met mensen die Windows op de Mac installeren, sterker nog op de nw Mac’s op de zaak komt ook Windows (en ja inderdaad voor een app. die alleen onder Windows draait maar ik ga dit niet via BootCamp doen maar met Paralells). Probleem vind ik alleen de vragen/topics die softwarematig zijn over windowsapps. Ik heb hier thuis ook nog een pc staan en kan je vertellen (maar dat weet je waarschijnlijk al) dat de interface van iTunes op XP anders is dan op de Mac. Zelfs de menustructuur is her en der anders…voor de rest..wens ik je veel suc6 met het verder integreren van Win en Mac in 1 computer..

Bijdrager
    Thijs van Tol

En dat begrijp ik dan weer. Mijn reaktie was een reaktie op die van martiniman, want dat vond ik nogal kort door de bocht.

Bijdrager
    Fabianz

Bij mij lukt het nog steeds…

Bijdrager
    Gamie

Kheb de vorige posts niet gelezen (was toch wss weer zo’n discussie over Windows) maar bij mij lukt het als ik in de installatie als folder waar hij naar moet downloaden m’n iTunes folder selecteer.

28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.