6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Ferdinand

Lijstje met gebruikte kleuren in Xpress of PDF

Hoi allemaal
    Graag wil ik (semi) automatisch een lijstje met de gebruikte kleuren in een bestaand Xpress (6.5) document genereren.
    Kent iemand al zoiets of hoe zou ik dat moeten doen?

Hetzelfde geld voor Indesign en PDF bestanden.

Hopelijk kunnen jullie me verder helpen!

Bijdrager
    dennie

Als je alles verzameld in quark krijg je toch een rapport daar staan toch ook de gebruikte kleuren in

Bijdrager
    Ferdinand

Ja maar ik wil dat dat automatisch in het Xpress doc komt

en het rapport bevat heel veel overbodige info die ik dan elke keer moet weggooien….

Bijdrager
    PattyPooh

Ik weet niet zeker of ik je helemaal goed begrijp.
    Maar je wilt dat er altijd een door jouw bepaald kleurenpalet in een al bestaand quark doc komt?
    Als je nu eens een ill eps aanmaakt met alle kleuren die jij nodig hebt. Die je importeert in de al gemaakte doc dan komen automatisch de kleuren in je kleurenpalet, alleen nog even je eps weer weggooien uit je doc en dan staan de kleuren in je kleurenpalet…

Toch?

Bijdrager
    AppelJuice

Tis een mogelijke oplossing:

Bij de kleur instellingen toon gebruikte kleuren en dan een screenshotje maken?

Waaarvoor wil je deze info (in het xpress doc) gaan gebruiken?

Bijdrager
    Ferdinand

We willen dat graag hebben omdat er vaak problemen zijn met de ordervoorbereiding over de kleuren die in een document zitten, ik hoopte op een of ander scriptje die dat makkelijk kon doen, misschien heeft iemand nog een tip??!!

de screendump van gebruikte kleuren vind ik een goede tip, maar ik wil graag iets meer geautomatiseerd met minder handelingen

PattyPooh: ik wil graag dat bij een gemaakt Xpress document een lijstje komt met de kleuren die in het document voorkomen, en het liefst met zo min mogelijk handelingen

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.