24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Q:
    Bijdrager
    roy

Lijst met landen verkoop Simlock vrije iPhone

Weet iemand misschien ergens een lijst te vinden met alle landen waar simlock vrije iPhones te koop zijn. Zoals België bijvoorbeeld.

Bijdrager
    kleini

bij mijn weten is dat een heel korte lijst:
    -België
    -Zwitserland

Inactief
    Anoniem

De Zwitserse iPhone is dacht ik niet simlock-vrij… bovendien verkopen ze niet aan buitenlanders.

– België
    – Italië
    – Tsjechië
    – Griekenland
    – Slowakije

Edit: lijst aangepast.

Bijdrager
    Godsmack

Heb er een paar uit Czech laten komen.. vodafone.. werkt perfect, alleen visual voicemail niet..

Bijdrager
    roy

Bedankt:)

Ik wil geen t-mobile of vast contract namelijk, en wil upgraden. Heb nu die eerste iPhone. En er zit misschien weer een stedentripje in in het najaar.

Bijdrager
    Georgios

Griekenland ook.
    Kom ik net terug met een simlock-vrij iPhone.

Bijdrager
    Godsmack

Frankrijk verkoopt ze bij orange.. 609 euro maar dan moet je nog eens extra 100 euro betalen voor unlock..

Bijdrager
    roy
    ”Godsmack”

Frankrijk verkoopt ze bij orange.. 609 euro maar dan moet je nog eens extra 100 euro betalen voor unlock..

Heb ik afgelopen weekend nog na gevraagd in Parijs

Bijdrager
    Godsmack
    ”roy”
    ”Godsmack”

Heb ik afgelopen weekend nog na gevraagd in Parijs

ok en toen?

Bijdrager
    roy

Begonnen al te steigeren toen ze er achter kwamen dat ik buitenlander was :x

Maar ik ben toen weggegaan. Er is 1 ding wat ik nooit doe en dat is moeilijk doen in Frankrijk….

Bijdrager
    Napsju

Ik heb de mijne (3G 16GB Wit) in Bratislava, Slowakije gekocht. Simlockvrij, zonder gezeik en gewoon op voorraad. Voor meer informatie verwijs ik je naar:

http://support.apple.com/kb/HT1937

”Zakske”

- Slovenië

Staat niet op de lijst. Moet daar nog released worden.

Inactief
    Anoniem
    ”Napsju”

Staat niet op de lijst. Moet daar nog released worden.

My bad… Slovenië en Slowakije door elkaar gehaald. :innocent:

Bijdrager
    roy

Thanks Napsju.

Zal Belgie wel worden…

Bijdrager
    Pixelpusher
    ”Zakske”

De Zwitserse iPhone is dacht ik niet simlock-vrij… bovendien verkopen ze niet aan buitenlanders.

– België
    – Italië
    – Tsjechië
    – Griekenland
    – Slowakije

Edit: lijst aangepast.

Waar kun je hem het beste kopen, waar is hij het goedkoopste?

Inactief
    Anoniem
    ”Emiel

Waar kun je hem het beste kopen, waar is hij het goedkoopste?

In Griekenland & Italië betaal je €499 voor de 8 GB-versie, en België €525. Enkel handig als je toevallig in één van die landen moet zijn.

Bijdrager
    SPQR

Ik kan niet vinden (maar dat is vast mijn fout) of zo’n simlockvrije foon uit Italië of België meteen ready to use is met een NL-sim. Of moet je in dat land nog iets regelen? (zoals in Frankrijk het geval is).

Bijdrager
    roy

In Frankrijk unlock je je iPhone dmv een code, je hebt dus eerst een locked phone. In die andere landen verkopen ze de iPhone unlocked.

Bijdrager
    SPQR

Maar wat ik bedoel is: het activatieproces en zo, dat kan gewoon met een NL-sim, thuis op mijn NL-iMac?
    Ik vond op fora namelijk ook aanwijzingen dat je dat in het betreffende land moet doen – al kan ik me dat niet voorstellen….

Bijdrager
    roy

Doen ze gewoon in de winkel aldaar. Omdat koppelverkoop verboden is in die landen (Belgie in iedergeval). En een lost toestel toch koppelen aan een activatieproces met een provider (en dan een provider lock) is dus verboden

Bijdrager
    SPQR

Bedankt Roy! Maar ik kan dus niet daar een iPhone kopen (of in Italië), die gewoon meenemen en dan pas hier in Nederland uit de doos halen en activeren?

Bijdrager
    Rmvis

Volgens mij moet dat wel gewoon lukken, ik heb mijn iPhone dan wel in België gekocht en laten activeren. Maar heb wel mijn Nederlandse Apple ID gebruikt en geen gezeik!

Kortom je kan gewoon in Nederland op je Mac/Winhoos activeren.

Bijdrager
    kleini

*misschien kan de topicstarter zijn beginpost updaten met de lijst?*

handig voor toekomstige bezoekers…

Bijdrager
    Mr Cr00b

Heeft er iemand misschien een overzicht op internet gevonden, met welk model in welk land hoeveel kost?, hmm interessante zin was dat.

maar goed, iemand?

thx

Bijdrager
    Afroman

Heb je garantie als je een iPhone in het buitenland koopt?

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.