10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

Lijntekening?

Ik heb een afbeelding van een schilderij, en daar moet ik mijn eindwerk voor school op baseren.
    De tekening is heel complex met allemaal kleine stukjes… Maar ik wil hier een lijn tekening van maken zodat ik het makkelijk kan kalkeren.

Hoe doe ik dit in Photoshop?

“hoe maak ik een lijntekening of een kleurplaat van een bestaande afbeelding, zodat alleen de lijntjes blijven staan?”

Bijdrager
    OohDie

In illustrator, gebruik Live Trace.

Inactief
    Anoniem

ik ken niet veel van illustrator… maar ik heb het wel op mn mac

Bijdrager
    OohDie

Foto importeren, selecteren en dan heb je in de bovenbalk je Live Trace.
    Daar een beetje met de instellingen knoeien tot het gewenste resultaat.
    Wel in CS2 trouwens weet niet of het in CS zit.

Inactief
    Anoniem

ik heb CS … niet CS2 en ik kan het niet vinden.

Bijdrager
    OohDie

Heb je de Streamline kan het ook mee

Bijdrager
    OohDie

En in Flash ook

Bijdrager
    mephisto

ok… in CS zit inderdaad Live Trace niet…

Flash is mogelijk

vroeger had je onder OS9 nog zoeits als streamline, wat uitermate lekker werkte, maar die wordt niet meer ontwikkeld.

Een andere optie:

Open je tekening in photoshop, én zorg dat je écht een hoge-resolutie-scan van je kalk-ppapier-teking maakt. écht groot, met zoveel mogelijk dpi én grootte.

Als je tekening écht z/w is, slecteer dan al het zwart in je tekening (select color-range)… dan heb je als het goed is je tekening al gevangen in een selectie.

Ga vervolgens naar je uitklap-menu: Paths., en slecteer uit dat uitklapmenu: Create Work-Path. Hij vraagt dan om een getal, hou dat zo fijntjes mogelijk…

én voila, je hebt een trace van je scan.

Dit pad kan je selecteren. én plakken in illustrator… …of eerst opslaan als EPS.

succes;-) M

Bijdrager
    Mezzanine

gaap…posterize filter in Photoshop. (-> Livetrace in illustrator (alleen CS2)

Bijdrager
    addyboy

Of corel trace.. niet dat iemand die nog heeft. Maar met flash kan het inderdaad ook makkelijk (trace bitmap)

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.