12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    WebJ

lijn door website heen

Hoi allemaal,

Ik ben wat aan het sleutelen aan een nieuwe persoonlijke website (het kan altijd beter :? :D ) en nu ben ik bezig en heb ik een vraagje.

Ik heb een header vak. Dan krijg ik links de inhoud en rechts het menu, tussen die twee wil ik een verticale lijn die dezelfde kleur heeft als de achtergrond. Ik gebruik daarvoor deze code:

[code:1:a7dbb8a25e] #lijn {
    width: 10px;
    height: 100%;
    position: absolute;

background-color: #FFF;
    margin-left: 500px;
    }[/code:1:a7dbb8a25e]

Probleem met die code is echter dat de lijn niet tot het einde van de inhoud doorloopt. De <div id=”lijn”></div> is leeg. Iemand tips/suggesties/opmerkingen hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

Voor de duidelijkheid, het gaat dus eigenlijk om een duidelijke scheiding tussen menu/inhoud die ik via deze manier wil bereiken. Door de header hoeft géén lijn :)

Dank,
    WebJ

Bijdrager
    tennapel

link naar een voorbeeld?

Bijdrager
    DEform

Beste, met welk programma ben je bezig? En waarom werk je in godnaam met Headers?

Bijdrager
    WebJ

Ik werk met SubEthaEdit. Met header bedoel ik eigenlijk gewoon lijn, en waarom zou ik daar niet mee bezig mogen zijn :? ?

Bijdrager
    hansenonline

kan je niet een gifje maken van de dikte die de lijn moet zijn en die als achtergrond instellen op een vaste plaats uitgelijnd en repeat verticaal?
    weet de csscode niet uit mijn hoofd en studio sport begint.

daan.

Bijdrager
    WebJ

Bedankt voor jullie hulp! Via PB met tennapel heb ik nu de oplossing.

Bijdrager
    hansenonline

en die oplossing is?
    voor anderen is het misschien ook fijn om te weten hoe je het hebt gedaan!

daan.

Bijdrager
    WebJ

Er zaten nogal wat ‘foute dingetjes’ in mijn overige CSS onderdelen, waardoor hij die 100% height niet goed wilde weergeven :roll:
    Dus ik kan niet een directe oplossing geven.

Bijdrager
    klaus

height : 100% wordt niet goed ondersteund in de meeste browsers, bedoel je niet width : 100%? aangezien je het had over een lijn die over de volledige site moest lopen.

Bijdrager
    tennapel
    ”klaus”

height : 100% wordt niet goed ondersteund in de meeste browsers

Dat is niet waar. Height : 100% wordt prima ondersteund, het element krijgt 100% de hoogte van het moeder-element. Dat werkt uitstekend onder IE5+/Win, IE5/Mac, Safari, Mozilla.

Bijdrager
    klaus

Ah, okee, die zaken worden dus wel al goed ondersteund. Zal allicht dan zijn dat het niet werkt als je een div de ganse 100% van uw screen wilt doen beslaan.

Bedankt voor de correctie!

Bijdrager
    tennapel
    ”klaus”

Ah, okee, die zaken worden dus wel al goed ondersteund. Zal allicht dan zijn dat het niet werkt als je een div de ganse 100% van uw screen wilt doen beslaan.

Bedankt voor de correctie!

Dat klopt, maar is op te lossen dor het volgende te doen:
    [code:1:a872170409]
    html, body {
    height : 100%;
    }
    [/code:1:a872170409]

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.