15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    wacon

Lightzone van Lightcrafts

Dag, Regelmatig gebruik ik voor diverse fotobewerkingen de software van Lightcrafts, namelijk ‘LIGHTZONE’.

Sinds kort werkt deze zowel niet meer op mijn Intel 24″ iMac als op mijn alu MacBook. Waarschijnlijk na een recente systeem software update.

De website van Lightcrafts is momenteel niet in de ‘lucht’ of bereikbaar. Wat ik er van weet is dat deze software via Java werkt.

Naast Lightroom, Aperture, DxO Optics Pro, Photoshop gebruik ik Lightzone toch regelmatig. Dus aardig balen dat dit ineens niet meer werkt.

Iemand een idee hoe, wat, waarom. Wellicht via TimeMachine terug naar voor de systeem software update?

Bijdrager
    nzz73

Ik gebruik LightZone al zo’n vier jaar. Ik gebruik nu de allerlaatste versie 3.9.2. Direct na de OS X upgrades naar Lion (maar ook naar Snow Leopard) had ik te kampen met opstartproblemen van deze editor. Mijn eerste idee was incompatibiliteit met de 64-bit versie van het OS. Dat was het niet. Van alles geprobeerd: uiteindelijk heeft een clean install van een oudere versie, gevolgd door updates, gewerkt. Nu draait het programma weer als een zonnetje, ook in combinatie met Aperture. Niet opgeven dus!

Bijdrager
    henkverhaar

Je hebt op Snow Leopard idd 3.9.2 nodig. Gelukkig had ik daar op een van mijn machines een kopie van want de website van Lightcrafts is op dit moment volstrekt onbereikbaar…

Bijdrager
    nzz73

Ik ga ervanuit dat de LZ-versie 3.9.2. geen update krijgt en dat het voor Lightcrafts ‘einde verhaal’ is ……

Bijdrager
    henkverhaar

Daar ziet het wel naar uit ja. Jammer – het is mijn favoriete foto-bewerkingsprogramma.

Bijdrager
    wacon

Bedankt voor de reacties en sorry van mijn late reactie terug. Bij mij staat er 3.9 Lightzone. Kijken of ik ergens een 3.9.2 dmg kan downloaden. Voor bepaalde bewerkingen idd favoriet ook bij mij. Lijk zeker einde oefening voor Lightcrafts, jammer!

Bijdrager
    wacon

Iemand een Lightzone 3.9.2.dmg nog op zijn Mac staan? Ik kan nergens een download vinden! helaas. Alleen de 3.9 versie. Die heb ik dus en werkt niet. Alvast bedankt. Ronald

Bijdrager
    wacon

Na lang zoeken, uiteindelijk zelf gevonden een url met Lightzone 3.9.2
    http://web.archive.org/web/20110724182924/http://www.lightcrafts.com/

Gezien de weinige reacties zijn er niet heel veel mensen die deze software gebruiken.
    Het is geen vervanger van andere programma’s, maar biedt wel mogelijkheden die
    uniek zijn.

Bijdrager
    KarelWillem

Die URL leidt naar niets.

Ja, naar een Google Webarchief. Maar daar heb je weinig aan.

Bijdrager
    wacon

Huh? Ik probeer hem net opnieuw en kom op de juiste pagina toch, waar ook de download te vinden is. Wellicht nog eens proberen. Evt heb ik de 3.9.2dmg bewaard.

Bijdrager
    wacon

Is inderdaad webarchief, maar de download werk wel! Daar gaat het toch om. Succes.

Bijdrager
    henkverhaar

Ter informatie: een open initiatief om LightZone min of meer in de lucht te houden:

https://github.com/Doug-Pardee/LightZombie

Henk

Bijdrager
    wacon

Er zijn nieuwe JAVA updates. Ik heb ze bewust niet geupdate nog om mijn iMac. Bang dat Lightzone dan weer niet zal werken.

Iemand wellicht wel zo ‘stoer’ geweest de JAVA te updaten en of Lightzone dan nog werkt?

Bijdrager
    wacon

Dag Henk, Goed initiatief! Bedankt. Ronald

Bijdrager
    henkverhaar

@Java updates: ja en ja.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.