10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    iAgree

Lightscribe Lacie problemen

ik heb een Lacie lightscribe drive sinds een week , heb alle software en firmware up to date maar telkens als ik schijfje van een label wil voorzien krijg ik na een paar minuten de melding :

” a communications error occurred with your lightscribe drive ”

en dat was het dan, heb m al tig keer opnieuw gestart , andere FW kabel geprobeerd maar het lijkt er gewoon op dat de drive wegvalt uit de fw poort ofzo en dan stopt ie met branden natuurlijk. Heeft iemand dit probleem ook gehad en een oplossing gevonden ?

Alvast bedankt.

Moderator
    Night

Bij zo’n vage melding niet twijfelen: RUILEN!

Die LaCie moet gewoon wèrken!

Bijdrager
    Macfun

Ik heb dit jaar ook een nieuwe La Cie DVD brander met Lightscribe gekocht en na twee weken proberen met de hulp van La Cie support niet veel verder gekomen als communicatie problemen. Op een of andere manier kan MACOSX niet communiceren met de brander met als gevolg bufferunderrun en ander rare fouten. Zelfs het branden van simpele muziek DVD’s en audio CD’s werkte niet. Op meerdere Mac’s geprobeerd met nieuwe software en andere hardware maar de drive was niet aan de praat te krijgen. In overleg met La Cie en de leverancier ( Pixmania.com ) toen maar retour gestuurd. Toch blijf ik het vermoeden houden dat het geen hardware fout in de brander is geweest. Ik ben benieuwd of er nog meer slachtoffers zijn.
    :apple:

Bijdrager
    iAgree

Oww das niet zo mooi allemaal, nou dan ga ik m inderdaad maar terug brengen denk ik want dit schiet niet op zo, het lijkt erop dat ik dus ook een slachtoffer ben, erg jammer want het idee stond me wel aan

Moderator
    Night

Mscchien wordt je HIER dan iets wijzer. Er zijn vast méér merken op de markt…!

Bijdrager
    iAgree

DAnk je voor de link , maar ik zie alleen de ” normale oplossingen ” en die hebben tot nu toe niet geholpen ben ik bang. ik ga kijken of ik m kan in ruilen voor een usb harddrive voor aan de nwe airport denk ik;-)

Bijdrager
    Macfun

De LA CIE DVD branders waren enkele maanden niet leverbaar. Ik heb het vermoeden dat in de nieuwe serie, met daarin de TSSTcorp CD/DVDW SH-S162L LC02 intrene drive een fout is geslopen. Het zou zo kunnen zijn dat er iets mis is met de firewire bridge of de communicatie software van de drive, ik was daarom wel benieuwd of er nog meer mensen waren met een MAC die deze problemen hebben. Als ik bericht krijg van La Cie met de oplossing van het probleem dan laat ik het in deze rubriek weten.

Bijdrager
    jumper

Ik heb in augustus ook een D2 Lacie gekocht en ik had ook een probleem met de communicatie. Ik denk ook dat het met de firewire was. Ik heb hem onmiddelijk laten ruilen en de 2de was in orde. Gebruik hem nu reeds enkele maanden zonder probleem.

Bijdrager
    iAgree

ik ga van de week wel even terug naar de winkel kijken of zei al wat van la cie hebben gehoord in deze

Bijdrager
    Macfun

Er blijven hardnekkige geruchten de ronde doen dat de vreemde beveiliging van iTunes die “illegaal” kopieren tegen moet gaan allerlei soorten externe branders dwars zit. Nummers die niet gedownload zijn via de Itunes store worden geheel ten onrechte herkent als beveiligd en leggen de communicatie met de branders die niet van Apple zijn plat. Het wordt een steeds merkwaardiger toestand die doet denken aan het rare beleid van Microsoft die onder het mom van beveiliging ook slechts zijn eigen belangen dient. Dezelfde afspeel lijsten die moeiteloos op een interne Apple brander gebrand kunnen worden worden geweigert op een brander van een ander merk, zelfs als daar geen enkel iTunes gekocht bestand bij zit.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.