5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    iFlorens

Lightroom importeer probleem

Hallo,

Ik heb sinds mijn nieuwe camera, de Nikon D800, problemen met het importeren op Lightroom (Versie 5.3, Camera Raw 8.2). Tijdens het importeren van mijn foto’s stopt hij er telkens mee om te zeggen dat de foto’s niet leesbaar zijn. Als ik het dan overnieuw doe doet hij het weer gewoon (met de foto’s die hij eerst onleesbaar verklaarde) om daarna weer te stoppen. Importeren is dus wel mogelijk, je moet het alleen tientallen keren overnieuw doen, wat erg vervelend kan zijn als je veel foto’s importeert.

Ik ken iemand die hetzelfde probleem heeft. Ook Nikon D800, ook Lightroom.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Dit is de melding die ik krijg:

Hoop dat iemand kan helpen.

Groet,
    Florens

Bijdrager
    Pier

Trek je de foto’s rechtstreeks van de camera? Ik had die problemen ook als ik mijn kaart (uit een D600) importeerde van een externe usb-reader. Als ik de interne SD-sleuf in mijn iMac gebruik heb ik geen enkel probleem.

Bijdrager
    iFlorens

Nee, als ik de SD kaart in mijn iMac stop zijn er geen problemen. Het is alleen een beetje dat er ook een CF kaart in zit, waar je een card reader voor nodig heb. Mijn cardreader is een beetje kapot dus die is onbruikbaar. Je zou toch zeggen dat het moet werken.

Bijdrager
    Buzz

Heb je al gecontroleerd of je D800 van de nieuwste firmware is voorzien?

Bijdrager
    iFlorens

Eerlijk gezegd niet. Dacht dat dat niet nodig zou zijn omdat hij best nieuw is. Maar goede tip! Zal het thuis even doen

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.