4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    lord anubis

Lightroom bestandsnaam met datum van vandaag i.c.m Photoshop

Beste,

Omdat ik vanuit LR een aantal fotos wil bewerken met PS, gebruik ik ‘bewerken in Photoshop’.
    In de voorkeuren>Extern bewerken, heb ik de benodigde info ingesteld en wil zo ook de bestands naam opmaak instellen.
    Als ik de JJMMDD erbij voeg dan krijg ik de datum van de foto. Echter wil ik graag de datum van dit moment er achter in JJMMDD formaat zetten.
    Is dat mogelijk?
    Heb de Kelby en van Eynde boeken in handen maar zie het er niet in staan en hebben geen spotlight functie;-) . En in de voorkeuren zie ik het ook niet.

Suggesties?

Bijdrager
    bbqwerty

Volgens mij kan je de bestandsnaam naar eigen hand zetten in Lightroom.
    Misschien is het een idee om de serie eerst te noemen naar de datum van het nemen van de foto. Vervolgens weer openen in lightroom en opnieuw exporteren met de volgende instelling: bestandsnaam – datum

Bijdrager
    bbqwerty

Toevoeging: onderste optie ‘aangepaste tekst’ gebruiken moet ook lukken. Kan je daar de originele datum in zetten en dan exporteren met extra datumstempel lijkt me:-D

Bijdrager
    lord anubis

Hoi,

Jou methode weet ik, deze had ik zelf al in een eerder topic beschreven ( het ging toen puur om de plaats bepaling ).
    De hele serie is al be/hernoemd dus dat werkt prima.

Maar het gaat nu om dat tijdens het aanroepen van een extern programma i.d.g PS dat ik de datum van vandaag/eerste bewerking erin wil hebben.

Alvast bedankt.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.