5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    pas312

Lightroom CC compatible met Lightroom 4 bibliotheek?

Hey,

Aankomende week komt mijn nieuwe iMac binnen:-)

Wat ik wil weten is het volgende. Op mijn oude iMac werk ik met Lightroom 4 en op mijn nieuwe iMac komt Adobe CC te staan.

Kan ik de oude catalogus eenvoudig op een USB stick zetten en op mijn nieuwe iMac zetten? Herkent Adobe CC vervolgens de oude catalogus? In deze catalogus zitten niet de foto’s, die bevinden zich op een externe HDD.

Alvast bedankt.

Grtz Pascal

Bijdrager
    Shmoo

Meestal kun je er wel vanuit gaan dat nieuwere versies van een programma de bibliotheken van oudere versies kunnen openen. Let wel op dat een bibliotheek op een USB-stick zetten niet de meest snelle ervaring zal geven. USB-stickies zijn doorgaans extreem traag qua data-overdracht.

Als je voor altijd of vaak vanaf externe opslag wil werken dan is mijn advies om een Samsung T5 te kopen. Voor 99,- heb je al een 500GB model.

https://tweakers.net/product/669859/samsung-portable-ssd-t5/

Moderator
    Night

Kan je die T5 dan ook aan een USB2.0 aansluiting hangen?

Bijdrager
    pas312

Mijn bedoeling is enkel om alleen de catalogus over te zetten met de USB stick. Dus naar de SSD op de nieuwe iMac.

Bijdrager
    Shmoo

Dat moet mogelijk zijn. Duurt alleen wat langer maar daar hoef je idd geen extra of nieuwe opslag voor te kopen.

@night

Zeker. Terugwaartse compatibiliteit is geen probleem. Plus Samsung is niet zoals Apple dat je voor elk kabeltjes extra 25,- moet betalen. In de doos zit gewoon een kabeltje voor USB-type C maar ook een type A.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.