6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    phdGent

LIGHTROOM 3 UPDATE

Hoe komt het dat ik op m’n ApplePro 1,1 met LightRoom niet hoger kan dan versie 3.3?
    Bij 3.4 op of hoger loopt alles vast (dat wieltje weet je wel) en moet ik LR geforceerd stoppen om nog iets met de computer te kunnen doen, ik kan LR zelfs niet ‘gewoon’ sluiten.
    De ApplePro is een OSX 10.6.8 met 2 x 2.66GHz Dual-Core Intel Xenon en 10 GB 667 MHz RAM van 3jaar oud.
    Ondertussen heb ik LR3 opnieuw geïnstalleerd vanaf de CD, bevoegdheden hersteld en de HD nagezien (was OK).
    Bij Adobe kunnen ze mij ook niet helpen.
    Overigens vraag ik me dan ook af of ik ooit LR4 zal kunnen gebruiken…

Bijdrager
    mhrenes

Je kunt in ieder geval LR 4 beta downloaden en proberen dan is je laatste vraag beantwoord.

Inactief
    Anoniem

Dat advies is wel erg onverstandig!
    .
    Alle foto’s die je namelijk importeert worden dan standaard voorzien van de 2012 engine en die is niet achterwaards compatible! Je kunt dus hooguit even uittesten of LR4 straks wel zal draaien op je machine.
    .
    Het is natuurlijk niet erg verstandig om een beta te draaien op een productiemachine (mocht dat zo zijn).
    .
    Daarnaast kun je dan niet rechtstreeks exporteren naar Photoshop mocht je dat willen omdat versie 7 van je RAW converter voor Photoshop dan ontbreekt.

Bijdrager
    phdGent

Dank jullie voor de reacties!
    Ondertussen is de boosdoener gevonden, ja eigenlijk kwam de oplossing toch van Adobe, maar dan van een andere helpdesker (of hoe noemt zo iemand)…
    De virusprotect van MacKeeper stond aan, eigenlijk dient dat altijd zo te zijn, maar door deze uit te zetten werken alle updates nu wel.
    Wat die Adobe kerel voorstelde was eigenlijk simpel: update LR naar de recentste versie, dus 3.6, en open de activiteitenweergave en ga naar ‘mijn processen’. Daar schakel je systematisch één voor één de applicaties die in de achtergrond draaien uit om dan telkens LR te openen en te zien of die het doet. Nu was ColorNavigator 6 de eerste maar deze liet ik zo, dan kwam MacKeeper. Deze zette ik uit en startte dan LR3.6 en alles liep als een Zwitserse horloge!
    Nu blijft MacKeeper uit en doe handmatig een virusscan, alhoewel dat niet altijd echt nodig is met een Mac…
    Het venijn zit soms in een heel klein hoekje!

Bijdrager
    MouseMighty

Beste oplossing? MacKeeper er volledig afmieteren. Er zijn geen virussen voor de Mac. Enige virus dat je kan oplopen is als je op je Mac gebruikt maakt van Windows (zonder virusscanner).

Bijdrager
    phdGent

Ja, die MacKeeper is eigenlijk alleen maar nodig voor het opschonen, verwijderen van overbodigheden en het desinstalleren van apps die je niet meer nodig hebt…
    Maar eens uitgeschakeld loop ie niet meer in de weg.
    BTW, ik heb Office for Mac 2008, een Win app die ik eigenlijk alleen maar nodig heb voor E-mail attachments te opnenen, kan je hierdoor een virus ‘oplopen’?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.