9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    16jeffrey

Lightning naar AUX adapter iPhone 7 geeft ruis in auto

Hallo,

In mijn auto gebruik ik de lightning naar AUX adapter om muziek vanaf mijn iPhone 7 af te spelen. Echter hoor ik soms een vreemde zoem/ruis tussen de nummers door, of juist in de rustige/stille stukken van de muziek. Het lijkt ook wel een beetje op het geluid dat je hoort als je een bandje (van vroeger:-) ) terugspoelt. Als je de male jack een beetje draait in de female jack adapter dan kan het soms zo weggaan.

Het ligt niet aan de AUX kabel aangezien deze prima werkt bij telefoons/mp3 spelers die rechtstreeks op de 3.5mm jack aangesloten kunnen worden.

Ik ben al aan het Googelen geweest maar er zijn erg veel verschillende klachten en ik weet niet zeker of die mensen hetzelfde probleem hebben als mij. Één iemand had het over een ”ground loop isolator” maar ik weet dus ook niet of dat de oplossing is die bij dit probleem hoort.

Is er hier iemand die dit probleem ook heeft en er een oplossing voor heeft? Alvast bedankt!

Bijdrager
    KarelWillem

Als het een ‘elektronische’ brom is, dan is een “ground loop isolator” wellicht een oplossing ja.

Is het meer een ruis, dan los je het daarmee niet op.

Bijdrager
    16jeffrey

Dan zal dat inderdaad niet de oplossing zijn, het is absoluut geen brom, echt een ruis…

Bijdrager
    TheBigZ

Heb je ook last van ruis als je via Bluetooth afspeelt?

Bijdrager
    16jeffrey

Mijn auto heeft standaard geen bluetooth dus ik heb laatst al geprobeerd om via een “bluetooth receiver naar AUX” dit probleem te omzeilen. Hier heb ik geen last van ruis maar de geluidskwaliteit is een stuk minder (bijna geen bas) dus ik wil natuurlijk het liefst via de AUX kabel luisteren.

Ik las ergens dat de muziek bij bluetooth gecomprimeerd gestreamd wordt en daardoor een lagere kwaliteit heeft.

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 3 weken geleden door  16jeffrey.

Moderator
    Night

Dat zou natuurlijk zwaar waardeloos zijn voor de hele draadloze-speaker-industrie. Dus ik betwijfel of het daaraan zou liggen. Ik zet eerder mijn vraagtekens bij de kwaliteit van die BT2AUX receiver.

Heb je zo’n dingetje?

Bijdrager
    16jeffrey

Ja daar heb je ook wel weer een punt…
    Vergelijkbaar ja, alleen eerst een wat goedkopere gekocht om te testen:

http://www.dx.com/p/bluetooth-v4-0-edr-dual-audio-output-usb-drive-car-audio-receiver-black-395808#.WuJkphZNeEc

Of kan er bij bluetooth receivers ook nog weer verschil in zitten qua geluidskwaliteit? Bluetooth is bluetooth lijkt me… maarja, heb er ook weinig kaas van gegeten;-)

Anyway, het blijft toch vreemd dat een adapter (van Apple notabene) ruis veroorzaakt?

Moderator
    Night

1) niet alles van Apple is per definitie (100%) goed

2) er kan stof in de connector zitten

3) er kan een defect zijn opgetreden

4) Het audiosignaal kan te zwak zijn na conversie in het device zelf, waardoor er oneindig veel versterkt moet worden. Dan krijg je ook ruis.

En zo zijn er nog honderd redenen te bedenken

Soms moet je een beetje geluk hebben en toevallig tegen precies dat apparaatje te lopen, dat 100% doet wat je ervan verwacht. Elke machine wast, maar geen wasmachine is/doet hetzelfde.

Bijdrager
    16jeffrey

Ok thanks! Lijkt idd geen simpele oplossing voor te zijn. Ik zal eens kijken of ik m’n oude 5s nieuw leven ik kan blazen en die als muziek speler te gaan gebruiken.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.