8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    paul pieket

Lightning kabel

Hallo,
    Gisteren een Apple TV 4 gekocht. Waarom zit er in de verpakking een oplaadsnoer voor de iPad of iPhone bij? Een zg lightning kabel. Geen idee wat ik daarmee doen kan.

Groet, Paul

Bijdrager
    Ansems

kijk eens op de onderkant van je afstandbediening:wink:

Bijdrager
    paul pieket

Ja klopt, stom dat ik daar niet aan dacht. Komt door de vorige versie van Apple Tv blijkbaar.

Bedankt

Bijdrager
    Shmoo

En aan de achterkant van het Apple TV kastje kun je hem laden via usb, of gewoon in de lader van je iPhone of iPad.

Leuke is wel dat afstandsbediening heel lang meegaat. De mijne doet het nog steeds op de eerste lading.

Bijdrager
    diedrikringenier

Het rare is dat het een usb en geen usb c kabel is. Waardoor je hem niet kan laden aan de achterkant van de apple tv

Bijdrager
    SunKeeper

Blijkbaar gaat Apple ervanuit dat je een iPhone of iPad of Mac of iPod of PC hebt. Dan heb je een USB-poort of een oplader waar een USB-stekker in kan.

Anders moet je een oplader kopen voor drie tientjes.

Bijdrager
    bonestaak

Ik heb vandaag ook de Apple tv 4 gekocht en wat mij opvalt is dat de bijgeleverde kabel nauwelijks blijft zitten achterin de TV4. Ik kan ook nergens zien op mijn scherm (als ik de andere kant van de kabel verbind met mijn Apple mini) dat er een device is aangekoppeld.

xcode geeft bovenaan op de statusregel aan Apple TV4 maar als ik dan het scherm devices open blijkt dat dit een simulator is en er verder niets aangesloten is.

Kabelje is voor mij nieuw nog nooit gezien dit soort kabeltjes. Is symetrisch maar ik mag dan aannemen dat de aansluitwijze dan toch niet uit maakt? anders hadden ze dit wel eens mogen zeggen.

Bijdrager
    SunKeeper

Ik heb wel een idee waarom het niet werkt, want je sluit nu (of probeert) een Lightning-kabel in een USB-C-poort te stoppen. Werkt niet.

Die stekker (witte op de foto) moet in de afstandsbediening.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.