16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    TypeWriter

Lightning connector onbetrouwbaar

Sinds kort een probleem dat regelmatig de kop op steekt: de Lightning Connectors geven problemen. Zowel Apple kabels als Certified 3rd party.
    De iPhone 6 stopt ineens met laden, connect dan weer, stopt weer enz. Het is denk ik een combinatie van hardware en software (iOS9).
    Ik vermoed dat de female connector (in de iPhone dus) slecht contact maakt, en dat de software dan op een gegeven moment de zaak niet vertrouwt en disconnect.

Of zoiets, want je weet het maar nooit. In elk geval: nooit laten vallen, nooit met een cocktailprikker in zitten peuren ofzo, geen vocht bij geweest, niks. Als het te gek wordt reset ik de iphone en dan gaat het weer een tijdje goed.

Heel fijn als je ’s morgens een lege accu hebt:(
    Stel dat Apple voor opladen een microUSB aansluiting zou toevoegen, dan vraag ik me af hoeveel mensen uberhaupt nog de Lightning aansluiting zouden gebruiken…

Sleutelbeheerder
    Night

Heb je de connector (komt toch die tandenstoker weer) wel eens goed gereinigd en/of gekeken of er stof/vuil in zit, waardoor de male connector slecht contact zou kunnen maken?

Bijdrager
    essiw

Waarmee laad je op? Want dat kan ook uitmaken, laad je op met een oplader van Apple? Of met een 3rd party oplader? Of via de computer? Als je het niet via de originele apple oplader doet dan kan dat ook het probleem zijn, omdat de andere lader een fout heeft of niet krachtig genoeg is. Natuurlijk kan er ook een fout zijn in de apple lader, dus probeer ook te switchen en te kijken of dat het oplost.

Bijdrager
    TypeWriter

IAan de lader ligt het niet: die is van Apple of van Anker (zo’n blok).
    Maar het zou toch aan vuil kunnen liggen omdat de iPad het probleem niet heeft.
    k zal hem eens voorzichtig schoonmaken met een cocktail prikker, kijken of dat helpt.

Bijdrager
    GoeieDag

Precies. Soms zit een hele keutel stof in, en dan gaat het laden niet lekker.

Bijdrager
    Pivni Pes

Irritant die stof, volgens mijn hebben ze bij Apple een magneetje voor stof uitgevonden.

Bijdrager
    FFH

Aan stof ontkom je niet. De meeste gebruikers, waaronder ikzelf, steken de iphone op de kop in de broekzak, de lightning-poort omhoog. Door het bewegen in je zak komen er vezels los en deze belanden dus in je lightning-poort. Vervolgens ga je laden en druk je de vezels er dieper in.

De oplossing met de cocktail-prikker werkt uitstekend. goed in de uiterste hoekjes porren en laden gaat weer prima.

Beter komt Apple met een soort mag-safe lader voor IPhone. gezeur met stof/vezels opgelost.

Bijdrager
    T-sec

Troost je met de gedachte dat de Micro USB porten van de ‘andere’ merken dit probleem net zo goed hebben.
    Ik ga ook voor de magnetische connectoren op de volgende (waterdichte) iPhone, of de nieuwe iPad.
    Sterker nog, ik opteer voor 1 en dezelfde connector voor de hele Apple collectie. Scheelt een hoop snoertjes!

Bijdrager
    proton

Ook voorgekomen bij een iphone 6. Wilde geen connectie via usb maken en laden werkte vaak niet. Werd steeds slechter. Eerst stof verwijderd en stekkers schoonmaken. Meerdere kabels geprobeerd die wel werkte met een ipad. Uiteindelijk is de telefoon onder garantie vervangen. Zou aan de software liggen of hardware. De software vond ik niet erg plausibel. Waarschijnlijk dus een defecte connector in de telefoon. Maar ik hoop dat je het op kan lossen met stekkers schoonmaken en stof verwijderen

Bijdrager
    TypeWriter

Ik geloof dat het inderdaad weer een gevalletje vuil is.

Wel suf eigenlijk dat ze met al hun mooie frutseltjes nog niet in staat zijn een schuifje te ontwikkelen dat je gewoon opzij duwt alvorens de connector erin te steken. En dan ook gelijk eentje voor de koptelefoon socket, die overigens aan de verkeerde kant zit.

En over frutseltjes gesproken (off topic): die Apple Pencil van € 100,- wordt dus geleverd met een klein wit tussenstukje voor de lightning adapter!! Als dat niet kwijtraakt… Dat toch niemand het benul heeft gehad om een female connector in die pencil te bouwen…

Bijdrager
    TypeWriter

Sterker nog, ik opteer voor 1 en dezelfde connector voor de hele Apple collectie. Scheelt een hoop snoertjes!

Ehh, dat denk ik toch niet. Daarmee verplaats je toch het probleem naar ‘een stekkertje verderop’. Neem de USB-C aansluiting: daar komt een monsterlijke adapterkabel in van € 70,- waarin je vervolgens weer allerlei kabeltjes moet steken. Dit lijkt me een voorbeeld van verkeerd ingestoken minimalisme.

Bijdrager
    essiw
    TypeWriter op 04 juli 2016

Wel suf eigenlijk dat ze met al hun mooie frutseltjes nog niet in staat zijn een schuifje te ontwikkelen dat je gewoon opzij duwt alvorens de connector erin te steken. En dan ook gelijk eentje voor de koptelefoon socket, die overigens aan de verkeerde kant zit.

\
    Waarschijnlijk kunnen ze die wel ontwikkelen, maar dat lost het probleem niet op. In plaats van dat er dan vuil in komt, zit het schuifje vast (door vuil/vettigheid);) of het schuifje gaat stuk.

Bijdrager
    GoeieDag
    TypeWriter op 04 juli 2016

Wel suf eigenlijk dat ze met al hun mooie frutseltjes nog niet in staat zijn een schuifje te ontwikkelen dat je gewoon opzij duwt alvorens de connector erin te steken.

Dat zou pas een FRUTSELTJE zijn.
    Schuifjes, klepjes, dopjes…juist dat gaat allemaal kapot in het dagelijkse gebruik.

Bijdrager
    Joid

Manmanman, er zit stof in je iPhone en het is de schuld van Apple…

Maar goed, het is heel makkelijk te checken: gaat de Lightning kabel er niet goed in (kan je jouw nagel er tussen krijgen), dan zit er stof in. Schoonmaken. Klaar.

Bijdrager
    iDog

Gewoon dit dingetje aanschaffen : https://www.bol.com/nl/p/zeuss-easy-connect-voor-lightning-snel-veilig-magnetisch-verbinden-opladen/9200000057801375/

Ik geef toe, hier had Apple zelf ook op kunnen komen, maar goed..

Inactief
    Anoniem

Wat ‘Night’ zegt.

Even met een wat dikkere naald of paperclip in de opening van je iPhone prutten. Je haalt dan enorme bergen stof uit je iphone waarvan je niet weet hoe het erin is gekomen… Ik wist dat eerst ook niet en dacht dat mijn iPhone kapot was. Bij Card Services was dat het eerst dat ze deden – omdat het een bekend probleem is.

En inderdaad, het probleem was na al dat gefrut opgelost.

Dat is overigens een mooie oplossing iDog!

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.