29 berichten aan het bekijken - 1 tot 29 (van in totaal 29)
  • Q:
    Bijdrager
    RobinZwama

Lichtsterke lensen :: Nikon D50

Hallo!

N.a.v. dit topic heb ik besloten een lichtsterke lens te kopen. In ieder geval als er een beetje een betaalbare goede op demarkt is.
    Heeft iemand ervaring of tips?

Deze kwam ik onlangs tegen: Sigma 28-105mm D – F2.8-4
    Is dit een beetje een goede?

Alvast ontzettend bedankt!

Bijdrager
    mvdenberg

Ik heb geen verstand van lenzen. Ik vind deze site wel leuk om te zien:
    http://www.dutchphotozone.com/
    Vanuit daar kun je naar de lenzendatabase:
    http://www.digitallyactive.com/lenses/

Misschien heb je er iets aan? :)

Bijdrager
    RobinZwama

Wow, dankje!
    http://www.digitallyactive.com/lenses/ is een erg fijne website, ik ga ‘m meteen raadplegen:)

Over de Sigma 28-105 f/2.8 lopen de meningen uiteen:
    http://www.digitallyactive.com/lenses/viewrates.asp?lensID=277

Bijdrager
    JJmac
    ”RobinZwama”

Hallo!

N.a.v. dit topic heb ik besloten een lichtsterke lens te kopen. In ieder geval als er een beetje een betaalbare goede op demarkt is.
    Heeft iemand ervaring of tips?

Deze kwam ik onlangs tegen: Sigma 28-105mm D – F2.8-4
    Is dit een beetje een goede?

Alvast ontzettend bedankt!

Als je concerten wil fotograferen dan is deze lens net niet sterk genoeg, in geval door het slechte licht opbrengst zal het bijna altijd de diafragma 4 kiezen.

Bijdrager
    RobinZwama

Oh:(

Heb je misschien een suggestie?:)

Bijdrager
    hansenonline

ik zou een lens nemen die over het hele bereik 2.8 heeft en als je dicht aan het podium staat heb je niet zo’n grote zoom nodig lijkt mij. 50mm is een mooie lens om mee te beginnen.

Moderator
    unSOUND

Bedenk wel dat je met een 2.8 lens ook maar een heel beperkte scherpte hebt… Een laag F getal is leuk, maar als je vervolgens foto’s hebt waar zijn neus scherp is maar zijn oren al niet meer heb je er nog weinig aan….

Bijdrager
    JJmac