5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    Fritzer

lichtnet adapter air vs pro

Is er een verschil tussen de lichtnet adapter van de macbook air 2013 en de pro 2015? We hebben nu een adapter voor de air in de woonkamer liggen en ik wil de nieuwe pro hierop aansluiten. Anders stop ik die van de pro in mijn reistas en laat ik die van de air mooi in de woonkamer liggen voor beiden.

alvast bedankt!

Bijdrager
    pannekoek

Dat is afhankelijk van de magsafe en het wattage. Met een beetje geluk zijn beiden hetzelfde.
    Er zijn voor zover ik weet 45W, 65W en 85W exemplaren.

Alle exemplaren kunnen je MBP laden, maar als je met een te laag wattage laadt, en je bent intensief bezig met je Mac, dan zal hij de accu niet kunnen laden, en zelfs proberen lading aan de accu te onttrekken. De hele boel wordt in zo’n situatie verkeerd belast, dat is niet aan te raden.

Bijdrager
    Fritzer

Air is inderdaad een 45W, pro een 60W. Als ik je goed begrijp kan ik de pro prima opladen, zolang ik er niet (te zwaar) op werk. Eigenlijk laad ik laptop altijd op als ik er niet aan werk, dus dat zou prima zijn.

Bijdrager
    Fritzer

Ik heb toch nog even wat nagelezen op het apple forum. Het lijkt toch het best om de magsafe van de pro voor beide laptops te gebruiken. Ik was misschien niet helemaal duidelijk in mijn vraag, maar mijn grootste “probleem” was dat ik niet graag 2 opladers in de woonkamer heb liggen. Is nu opgelost door de oplader voor de macbook pro ook voor de air te gebruiken.

Bijdrager
    GoeieDag

Dat was ook mijn idee.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.