3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    Ditii

Lichtere rand rond objecten na resamplen afbeelding

Omdat ik een afbeelding in groot formaat wil gebruiken op een poster heb ik deze geresamplet. Ik ben redelijk tevreden met het resultaat, ik heb 2 afbeeldingen toegevoegd zodat jullie het kunnen zien.
    Het enige probleem is dat er nu zo een ‘lichtere rand’ rond mijn objecten zit, ik hoop dat jullie begrijpen/zien wat ik bedoel. Weet er iemand hoe dit probleem noemt? Dan kan ik zoeken naar oplossingen hiervoor. Jullie mogen natuurlijk zelf ook oplossingen voorstellen. Ik werk wel met Affinity Photo en niet met Photoshop.

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Buzz

Heb je soms Lanczos resampling gebruikt? Krijg je het effect ook bij bicubic?

Het lijkt er op dat het programma een edge enhancement heeft toegevoegd, dat is vaak het gevolg van filters die het plaatje scherper proberen te laten lijken.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Edge_enhancement

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 11 maanden geleden door  Buzz.
    • Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 11 maanden geleden door  Buzz.

Bijdrager
    Ditii

Ik heb inderdaad Lanczos gebruikt, een tutorial vertelde mij dat dat het beste resultaat zou opleveren. Maar ik heb nu met bicubic geprobeerd en het effect was inderdaad minder aanwezig.
    Ik heb er ook nog een blurfilter overheen geplaatst (het zou moeten dienen als achtergrond van een grote poster) en ik ben wel tevreden met het resultaat nu:)
    Bedankt!

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.