18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    Jeroen-W

Licentie photoshop

Hallo,

Ik gebruik op mijn iMac Photoshop CS3 (zakelijk gebruik, software uiteraard gekocht). Nu wil ik deze ook op mijn MacBook installeren. In de EULA zie ik dat dit mag zolang de hoofdgebruiker van beide computers, en dus ook photoshop gebruik maakt. Als eenmanszaak lijkt me het ook lastig om met twee mensen het programma te gebruiken:D

Heb ik dit goed begrepen en is daarom mijn tweede installatie ook legaal of ze ik dit verkeerd…?

Bijdrager
    nookie

Ik heb begrepen dat je inderdaad twee keer mag installeren. Eën voor op de zaak en één voor thuis.

Bijdrager
    Jeroen-W
    ”nookie”

Ik heb begrepen dat je inderdaad twee keer mag installeren. Eën voor op de zaak en één voor thuis.

Dat is meteen ook mijn twijfel. Ik heb een eenmansbedrijfje en werk thuis. Beide systemen (iMac en MacBook) staat daarom thuis. Ik lees wel dat ze het in de EULA hebben over thuisgebruik of mobielgebruik…

Volgens mij zou het dus mogen.

Bijdrager
    iDuck

Je mag het op 2 computers geactiveerd hebben, maar niet tegelijkertijd gebruiken.

Bijdrager
    timkro
    ”nookie”

en mag je als student ook de adobe prog’s met een studentenlicensie op je iMac & Macbook zetten?

”iDuck”

Je mag het op 2 computers geactiveerd hebben, maar niet tegelijkertijd gebruiken.

Wat is tegelijkertijd gebruiken? Op hetzellde moment, of in dezelde maand?

Bijdrager
    iJoost

Hij staat gewoon twee activaties toe. Maak er gebruik van. En vergeet niet om niet alleen te deactiveren maar ook de license key er weer af te halen als je Mac verkoopt.

Bijdrager
    akkie

Ik heb Adobe hier een keer over gebeld: Je mag het inderdaad twee keer installeren en activeren, maar je mag het niet tegelijkertijd gebruiken. Je kunt je afvragen of dit meetbaar is als beide pc’s achter hetzelfde IP-adres hangen, maar dat zijn iig de regels.

Bijdrager
    MacMartino

Nee het mag niet, maar wel handig dat je ze gewoon tegelijk kan gebruiken.!
    Als eenmanszaakje werkte ik ook altijd op meerdere computers tegelijkertijd
    (= lekker productief) en zo kan dat dus ook met CS3
    (NB Hoef je ze ook niet af te sluiten).

Bijdrager
    ikkezelf99
    ”akkie”

Je kunt je afvragen of dit meetbaar is als beide pc’s achter hetzelfde IP-adres hangen,

Mijn ervaring is dat wanneer je 2 computers in 1 netwerk, met dezelfde licentie tegelijk aan wil zetten dat het pakket dit detecteert en het 2e adobe pakket niet meer wil opstarten, tenzij je het eerste pakket helemaal afsluit.
    Ik heb het nog nooit geprobeerd wanneer de computers niet in hetzelfde netwerk zitten, omdat mijn powermac uit staat als ik met mijn MBP onderweg ben…

Bijdrager
    iJoost

Mijn ervaring is dat ik op dit moment Photoshop open heb staan op de MacBook en op de iMac op hetzelfde netwerk en op dezelfde licentie.

Bijdrager
    ikkezelf99

Dan ligt het aan mijn netwerk??:P

Bijdrager
    Jeroen-W

Ik ben een stuk wijzer geworden. Scheel weer een telefoontje naar Adobe!

Ik gebruik lekker Photoshop op beide machines maar niet tegelijkertijd…

Allemaal bedankt,

Groet, Jeroen

Bijdrager
    iJoost
    ”ikkezelf99″

Dan ligt het aan mijn netwerk??:P

Geen idee. Bij mij werkt het probleemloos.

Bijdrager
    ikkezelf99

hmm, vreemd. Ik heb er geen “last van”, maar het is wel irritant.

Maar goed, Jeroen is geholpen, daar gaat het om.
    Ik ga nog wel een keer naar mijn adobe kijken.. Als ik er niet uit kom, post ik wel een nieuw topic..

Bijdrager
    Leopard Da Vinci

Hier ook even getest. Maar op beide machines kan ik zonder problemen tegelijkertijd Photoshop gebruiken

Bijdrager
    hopsa

Je kan het wel gerbuiken tegelijkertijd, maar het mag niet, dat is wat anders. Dus als de boze broeders van Stichting Brein o.i.d. langskomen zet je natiuurlijk 1 van de twee uit! Da’s alles, puur bureaucratie!

Voor studentenlicenties gaat dat niet op timkro!

Bijdrager
    iJoost

Ik heb maar een paar handen. En ik ga echt niet met de linker op de Macbook en met rechter op de iMac tegelijk Photoshoppen. Zelfs niet als ik op groot lef Photoshop op hetzelfde moment twee keer open heb staan. Als Brein daar een probleem mee zou hebben, qua interpretatie van “een kopie tegelijk gebruiken”, dan… ontbreken mij woorden om mijn verbazing te beschrijven. Niks beters te doen, of zo?;-)

Bijdrager
    nookie

Of je moet een batch hebben van 1000 foto’s………….

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.