9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    pimtim

Licentie Office voor MAC 2011 – 1 Gebruiker – Twee MACs

Heb Office voor MAC 2011 aangeschaft; ‘business&home edition” voor 1 gebruiker te instalkleren op 2 MAC’s. Nu wil ik het installeren op de MAC-books van mijn beide kinderen (in feite twee verschillende gebruikers). Kan dit en kunnen ze dan ook tegelijk office gebruiken, bijvoorbeeld als ze thuis draadloos aan het werk zijn?

Ik weet dat varianten op deze vraag elders behandeld zijn, maar ik heb nog geen duidelijk antwoord kunnen vinden.

Bijdrager
    macmaus

Ja het kán wel, en nee, het mág niet.
    Deze software is bedoeld voor 1 gebruiker die op 2 verschillende plaatsen (werk- en thuis) werkt.

Bijdrager
    bouncer

Zolang je kinderen niet tegelijkertijd werken is er licentie-technisch geen probleem.

Bijdrager
    pimtim

Dank voor jullie snelle reacties!

MACMAUS: OK, duidelijk wat de bedoeling is achter deze constructie (thuis en werk).

BOUNCER: Wat bedoel je met “tegelijkertijd” werken? Is dit tegelijkertijd on line zijn op internet (bijv op mijn draadloos netwerk thuis, of op verschillende locaties)? Wat als 1 on line is en de ander niet on-line op internet?

Bijdrager
    bouncer

Aangezien je maar 1 licentie voor Office hebt, mogen je kinderen officieel niet tegelijkertijd met Office werken.
    Wie het gaat controleren is een ander punt. Al bellen sommige programma’s wel eens naar ‘huis’ als je online bent.

Waarom heb je geen family pack gekocht? Drie tientjes meer, 3 licenties en nooit gezeik.

Bijdrager
    pimtim

Wederom dank. Begrijp dat tegelijkertijd on line zijn dus wel kan maar officieel niet mag van Bill?

Waarom dit pakket gekocht? Ik zit momenteel voor m’n werk in het buitenland en liep er hier tegenaan voor 120 US$ = 85€. Scheelt dus een hoop geld.

Bijdrager
    Peter de Groot

Waarom koop je dan niet via Surfspot. Legale software voor o.a. ouders van leerlingen.

Prijzen zijn echt laag. Voorbeeld MS Office voor nog geen € 10.

Bijdrager
    macpro

Als de 2 Macs in hetzelfde netwerk hangen en dan allebei Office starten gaat dat niet werken. Slechts één van de twee kan dan met Office doorgaan. Bij de ander wordt Office gestopt.

Bijdrager
    nebilem

Via surfspot maar 47 euries

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.