10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    NI3LS

~Library/Application Data op OS X Lion?

Ik heb sinds gisteren een nieuwe MacBook Air. Ik wil apps overzetten vanaf mijn MacBook Pro, handmatig, zonder Migratie Assistent.

Tot zover lukt dat. Maar mijn voorkeuren kan ik nergens vinden. Bij Leopard zaten die in de map Library/Aplication Data. Daar zit nu niets meer in.

Adium bijvoorbeeld: al mijninstellingen, thema’s zijn foetsie. Die zaten dus in die map Application Data/Adium.Dit geldt ook voor bijvoorbeeld MSN Messenger, Skype en alle andere overgezette apps.

Heeft er iemand enig idee waar dit in Lion wordt verstopt?

Bijdrager
    Wyodor

Effe zoeken alvorens om hulp te roepen :

http://hints.macworld.com/article.php?story=20110704093233123

En bij Apple Discussions zoeken naar “Library folder”.

Bijdrager
    Wyodor
    Bijdrager
    NI3LS

Dit was niet mijn vraag, helaas:

Ik heb Library al zichtbaar gemaakt. En ook de Application Data is zichtbaar. Echter het mapje Adium is weg, dit stond er met Snow Leopard nog wel. En daar zitten al mijn voorkeuren en thema’s in.

Bijdrager
    SUPERJORN

Bedoel je niet deze map?

~/Library/Application Support/

Bijdrager
    casperrrrrrr

Heb je Adium wel al geïnstalleerd en een keer opgestart? Anders is het niet zo gek dat die map er niet staat he…

En daarnaast is het zoals SUPERJORN terecht opmerkt:

<br />
    ~/Library/Application Support/<br />

Inactief
    Anoniem
    NI3LS op 22 oktober 2011

Ik heb sinds gisteren een nieuwe MacBook Air. Ik wil apps overzetten vanaf mijn MacBook Pro, handmatig, zonder Migratie Assistent.

Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?

Bijdrager
    Hansi2124
    NI3LS op 22 oktober 2011

Dat is vragen om moeilijkheden. Weet jij immers waar alle programma’s hun bestandjes plaatsen?
    Het lijkt mij een veel prettiger gevoel als je alle apps opnieuw installeert. Dan weet je ook zeker dat je up-to-date bent.

Maar ja, ieder z’n eigen voorkeur natuurlijk….

Bijdrager
    NI3LS

Ik installeer ook alles opnieuw, maar de voorkeuren haalde ik altijd uit Application Data. Dat werkte voorheen prima. Nu lijkt het mapje Adium foetsie.

Dat is alles.:)

Bijdrager
    casperrrrrrr

Waar zoek je die map nou? Op je MBA of MBP?

Op je MBA staat die map nog niet omdat je Adium nog niet geïnstalleerd hebt (althans dat maak ik op uit je verhaal), op je MBP staat de map in:

<br />
    Finder<br />

<br />
    CMD + Shift + G<br />

<br />
    ~/Library/Application Support<br />

De map Application Data, bestaat niet. Niet heel gek dat je die niet kan vinden dus.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.